مراقبت بعد از ایمپلنت دندان

مراقبت بعد از ایمپلنت دندان چگونه است؟

مراقبت بعد از ایمپلنت دندان یکی از مباحث بسیار مهم و ضروری در ایمپلنت دندان است. ایمپلنت یکی از دستاوردهای بسیار مهم دنیای دندان پزشکی محسوب می شود. به کمک این روش می توان دندان های از دست رفته را جایگزین کرد .این جایگزینی و کاشت دندان هم به زیبایی فرد بسیار کمک میکند هم به عمل جویدن و درد ایمپلنت چندان زیاد نیست. زیرا تفاوت چندانی با دندان طبیعی خود بیمار ندارد.

توضیحات دکتر آقاجری در مورد مراقبت های بعد از ایمپلنت

ایمپلنت از دو قسمت تاج و ریشه تشکیل شده است. فلز به کار رفته در آن تیتانیوم است که با بدن سازگار است و باعث آسیب و حساسیت نمی شود. انجام ایمپلنت محدودیت سنی ندارد و در صورتی که استخوان فک رشد کافی خود را کرده باشد، (معمولا سن 16 سالگی به بعد) این  عمل با در نظر گرفتن مراقبت بعد از ایمپلنت امکان پذیر است. دندان هایی که در اثر پوسیدگی از دست رفته اند یا در سنین کمتر در اثر حادثه ای از بین رفته اند به راحتی به وسیله این عمل قابل جایگزینی هستند.

دوام دندان ایمپلنت شده بسیار طولانی می باشد به شرطی که مراقبت بعد از ایمپلنت به خوبی انجام شود و مانند دندان های طبیعی که روزی سه مرتبه مسواک زده می شود ، نخ دندان کشیده می شود و با دهان شویه پاک می شود ، این مراقبت ها از دندان ایمپلنت شده هم باید انجام شود. با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت بعد از ایمپلنت احتمال عفونت در محل کاشت به حداقل می رسد.

برای اطلاع از هزینه ها کیک کنید: قیمت ایمپلنت دندان

بعد از جراحی ایمپلنت چه مراقبت هایی انجام دهیم ؟

مراقبت بعد از ایمپلنت باید به دقت رعایت شود. موارد زیر مهم ترین آن هاست:

  • روزی که جراحی می کنید از مسواک زدن بپرهیزید.
  • از قرقره کردن و آب زدن دهان تا 10 ساعت بپرهیزید.
  • روز بعد از جراحی با محلول های دهان شویه فاقد الکل دهان خود را بشویید.
  • در صورت ایجاد تورم روی قسمت موردنظر کمپرس سرد بگذارید.
  • بستنی خنک و نوشیدنی خنک تا مفید واقع است.
  • از خوردن غذای سفت خودداری کنید.
  • داروهای خود را به موقع مصرف کنید تا بهترین جواب را از ایمپلنت بگیرید.

برای اطلاع از کاشت ایمپلنت فوری ، مزایا و معایب آن می توانید به لینک آن مراجعه کنید.

سوالات متداول

طول درمان ایمپلنت دندان چقدر است؟

طول درمان به عوامل خیلی زیادی بستگی دارد از یک روز تا یک سال ممکن است طول بکشد. این زمان بسته به نوع استخوان فک شما نیاز به پیوند استخوان و نیاز به سینوس لیفت متفاوت است …برای مطالعه ادامه مطلب کلیک نمایید:

 

طول درمان ایمپلنت دندان

بیمه ایمپلنت دندان چگونه است؟

برخی از بیمه های تکمیلی جدیدا ایمپلنت های دندانی را زیر پوشش خودشان برده اند. ما با بیمه ایران ، پارسیان ، کلیه بانک ها ، دانشگاه آزاد ، آتیه سازان حافظ ،… برای مطالع ادامه مطلب کلیک نمایید:

 

بیمه ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندانی چیست؟

زیبایی ظاهری: پر شدن جای خالی دندان یا دندان ها به یک دندان طبیعی قطعا تاثیر به سزایی در زیبایی ظاهر و به خصوص لبخند شما دارد.

استفاده راحت: ایمپلت بعد از مدت زمان کوتاهی که به آن عادت کنید با دندان طبیعی هیچ فرقی نداشته و اذیتی برای بیمار ندارد.

راحتی گفتار: ایمپلنت هیچ گونه حرکتی در دهان شما نداشته… برای مطالعه ادامه مطلب کلیک نمایید:

مزایای ایمپلنت دندانی

تلفن : 02122887547-09384444595

 

 

مهم ترین نکات مراقبت بعد از ایمپلنت چیست؟

برای آن که بتوانید از ایمپلنت خود مراقبت کرده و تا سالیان طولانی از آن استفده کنید باید به یک سری نکات و دستور العمل های لازم بعد از ایمپلت توجه داشته باشید. مهم ترین نکات مراقبت بعد از ایمپلنت را می توان به انجام مراقبت های بهداشت دهان و دندانی چون مسواک زدن و استفاده از دهان شویه، ترک سیگار و مشروبات الکلی، مراقبت های رفتاری چون به دندان نگرفتن چیز سخت و سفت چون آجیل و خشکبار، و… اشاره کرد.

مراقبت از ایمپلنت چه تاثیری دارد؟

با توجه به این امر که ایمپلنت دندان در استخوان فک متصل می شود به همین خاطر دیگر نمی توان آن را به راحتی از دهان خارج کرد در نتیجه مراقبت از آن همانند دندان طبیعی می باشد. در صورتی که از ایمپلنت به خوبی مراقبت کرد می توان عمر آن را افزایش داد و تا سالیان طولانی حدودا 15 تا 20 سال از آن به طور مفید استفاده کرد. مسواک زدن استفاده از دهان شویه از نکات مراقبتی بعد از ایمپلنت است که با رعایت به آن می تواند زیبایی دندان ها را دو برابر افزایش داد.

4.8/5 - (32 امتیاز)

0 دیدگاه

  1. اصغر شریفی گفت:

    از آنجایی که دندان ایمپلنت شده روکش دارد خودش. آیا بازهم نیاز به مسواک زدن دارد؟ و سوال بعدیم اینه که مسواک زدن زیاد رنگ دندان را تغییر نمیدهد؟ مثلا از خمیر دندان سنسوداین وایت میتوان استفاده کرد؟

    • کرم زاده گفت:

      دندان های ایمپلنت شده هم مانند دندان های طبیعی احتیاج به مراقب و رعایت نکات بهداشت دهان و دندان دارند و حتما برای حفظ بهداشت آنها باید از مسواک و نخ دندان استفاده کرد.
      از خمیردندان های سفید کننده برای تغییر رنگ دندان های طبیعی میتوانید استفاده کنید.

  2. فرهود محمدی گفت:

    دکتر من زیاد سیگار میکشم. روزی 3 نوبت هم مسواک میزنم. اما هنوزم ریشه دنان های پایینم زرد شده. سوالم این بود که آیا اگر ایمپلنت کنم دندان بالام رو بعد ا مت زمانی رنگش ثابت نمیماند و با دندان های دیگرم تناقض پیدا کند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *