اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح طرح لبخند: همانطور که می دانید خندیدن موهبت بزرگی است که خداوند به ما عطا کرده است و این موهبت تنهات با داشتن دندان هایی زیبا می تواند دلنشین و جذاب باشد. رسیدگی به دندان ها نه تنها در سلامت ما تاثیر گذار است بلکه می تواند اعتماد به نفس را افزایش داده و چه بسا لبخندی زیبا را به چهره بیافزاید.

حال با این وجود برخی از افراد هستند که یک یا تعدادی از دندان های خود را بنا به هر دلایلی چون پوسیدگی دندان، شکستگی و… از دست داده اند. از همین رو نه تنها زیبایی دندان های خود را از دست داده اند بلکه با بسیاری از مشکلات دیگر چون عددم هضم غذا یا تکلم مواجهه شده اند.

در چنین زمانی تنها راه بازیابی لبخند زیبا و بهبود مشکلات جویدن غذا و تکلم برای این دسته از افراد اصلاح طرح لبخند است.  اصلاح طرح لبخند در هر فردی علاوه بر آن که شادی و نشاط را به همراه می آورد زیبایی شخص را نیز دو چندان برابر می کند.

امروزه با رواج یافتن بسیاری از عمل های جراحی در حوزه ی زیبایی دندان که در بهبود ساختار ظاهری تاثیر بسیاری دارد باعث گشته بسیاری از افراد نیز در صدد اصلاح طرح لبخند خود برآیند. روش های متعددی برای اصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان ها ایجاد شده است که یکی از متداول ترین و پر مخاطب ترین روش های درمانی مختص به ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان به دلیل ظاهر و عملکردی که مشابه با دندان های طبیعی دارد جلب نظر مخاطبان بسیاری را به سمت خود جلب کرده است. 

 

ایمپلنت دندان انواع مختلفی را دارا می باشد که توسط شرکت های گوناگون ساخته شده است. از همین رو برای کسب اطلاعات بیشتر از قیمت ایمپلنت دندان می توانید بر روی لینک رو رو به کلیک کرده و قیمت انواع ایمپلنت دندان را مشاهده نمایید.

قبل از هر چیزی مورد مهمی که در اصلاح طرح خنده و ایجاد لبخند لثه ای باید به آن توجه داشته باشید، شرایط دندانی شماست. به عنوان مثال بیماری که از دندان های نا مرتب یا شکسته برخوردار باشد، به دلیل آن که در طرح و شکل دندان های او مشکلاتی وجود دارد در ابتدا باید برای رفع آن ها اقدامات مورد نیاز صورت بگیرد، در نتیجه نیازمند ترمیم دندان ها و سامان دادن آن ها می باشد.

با توجه به ساختار دندان های شما پزشک مربوطه برنامه درمانی لازم را تجویز کرده که با توجه به آن ممکن است نیاز به درمان های مختلفی مانند ارتودنسی، جراحی لثه و فک یا در مواردی دیگر نیاز به کامپوزیت و لمینت پیدا کنید.

دکتر آقاجری متخصص و جراح دندانپزشک در عرصه های ایمپلنت دندان، کامپوزیت و اصلاح طرح لبخند سال هاست که فعالیت داشته و می تواند با توجه به تجربه و دانش بالایی که از انواع جراحی های دندانی دارد بهترین روش درمانی برای اصلاح طرح لبخند و لبخند لثه ای را برای شما عزیزان تجویز نماید. ایشان با تکیه بر دانش و تخصص خود و بهره گیری از بهترین و به روز ترین ابزار آلات دندانپزشکی در محیطی کاملا بهداشتی به درمان بیماران  خود پرداخته و سعی در ارائه بهترین خدمات در عین دارا وبدن قیمت مناسب می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید.


اهمیت اصلاح طرح لبخند

در واقع خنده به عنوان یک دارو برای ارتقای روحیه همواره به شمار رفته است. بدیهی است که همه ما دوست داریم وقتی در جمعی که تعداد زیادی آدم حضور دارند میخندیم، خنده مان به بهترین و زیبا ترین شکل صورت بگیرد و هر گونه خلل یا مشکلی که خنده صورتمان را تحت تاثیر قرار دهد، ما را به شدت ناراحت خواهد کرد.

یکی از مواردی که امروزه در بیشتر مردم شایع شده است و علاقه مند به برطرف کردن آن هستند، اصلاح طرح لبخند است. معمولا در صورتی که نوع و شکل لبخندتان مورد پسندتان نباشد و به دنبال یک لبخند ایده آل هستید، اصلاح طرح لبخند گزینه مناسبی به شمار می رود.

نکات مهم برای اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی

نکات مهم اصلاح طرح لبخند لثه ای در دندانپزشکی

همانطور که گفته شد برای اصلاح طرح لبخند باید توسط دندانپزشک در ابتدای کار معاینه شوید تا مطمئن شود از دندان های سالمی برخوردار بوده و هیچ گونه پوسیدگی یا آسیب دیدگی را ندارید. دندانپزشک متخص به معاینه فک و لثه می پردازد و همه دندان ها را مورد بررسی قرار می دهد. برای مثال اگر لثه دچار کمی عفونت شده باشد اقدامات لازم برای بهبود لثه از اولویت بالاتری برخوردار است.

همچنین قرینه بودن خطوط لثه ها و هم راستا بودن آن ها برای بهره مندی از یک لبخند لثه ای از اهمیت بالاتری برخوردار است. از آن جایی که اصلاح طرح لبخند باعث می شود تا لثه ی شما بیشتر از قبل به چشم آید، بنابر این داشتن لثه هایی زیبا و بدون مشکل ضروری است.

در کنار همه این موارد پوسیدگی دندان هایتان را نیز جدی گرفته و در صورت وجود این عارضه هر چه سریع تر اقدامات درمان آن انجام گیرد. این مورد به مرور زمان باعث می شود تا تمام دندان هایتان نیز آسیب دیده و از بین بروند.

به طور کلی روند اصلاح طرح لبخند، به شکل های مختلف و همچنین بسته به دندان هایتان صورت می گیرد. ممکن است پزشک تشخیص دهد برای سفید کردن دندان از مواد شیمیایی استفاده شود بدین صورت که با قرار دادن ماده سفید کننده روی دندان و تزریق اکسیژن به آن، دندان ها سفید می شود. در برخی از موارد نیز ممکن است انجام کامپوزیت یا ایمپلنت به شما پیشنهاد شود.


تفاوت اصلاح طرح لبخند با خط لبخند چیست؟

اصلاح لبخند لثه ای نیز مانند طرح خنده عملی است که در جهت بهبود زیبایی صورت و فرم دهی مناسب تر به آن کمک به سزایی می کند، با این تفاوت که در طرح خنده عواملی مانند سالم بودن دندان ها، مرتب بودن و مواردی این چنین الزامی می باشد.

اما علل به وجود آمدن خط لبخند که بر روی  پوست ایجاد می شود معمولا به دلیل عواملی مانند بالا رفتن سن، ژنتیک، اشعه ماورا بنفش، دخانیات و… می باشد که هر یک به نوبه خود اثر مخربی را ایفا میکند.

در کل می توان گفت برای اصلاح لبخند لثه ای می توان از شیوه هایی مانند تزریق ژل، استفاده از کرم ضد پیری و ضد چروک یا حتی انجام تمرینات یوگا مربوط به صورت استفاده کرد.

تفاوت اصلاح طرح لبخند با خط خنده چیست؟

قیمت اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

به طور کلی مجموعه ای از عوامل در کنار یکدیگر در قیمت اصلاح طرح لبخند موثر هستد. این عوامل شامل درمان هایی مانند لمینت دندان، کامپوزیت دندان و بلیچینگ دندان می شود که بر اساس تشخیص دندانپزشک و نوع دندان ها صورت می گیرد.

رایج ترین درمان در اصلاح طرح لبخند استفاده از لمینت است که در این بخش سعی کرده ایم به برخی از مواردی که تعیین کننده هزینه های آن می باشد بپردازیم که عبارتند از:

  • در صورت لزوم سفید کدرن دندان ها قبل از لمینت
  • تعداد دندان هایی که باید لمینت شوند.
  • نوع و شدن عیوب دندان ها
  • هزینه مواد و متریال استفاده شده
  • دستمزد پزشک متخصص

همانطور که ذکر شد این موارد تنها عوامل تاثیر گذار بر قیمت لمینت جهت اصلاح طرح لبخند است و هر کدام از روش های اصلاح طرح لبخند با توجه به نوع دندان ها و میزان عیوب آن ها قیمت های متفاوتی را دارند. با مراجعه به پزشک مربوطه و معاینه، همه اطلاعات لازم و بهترنی درمان مناسب شما در اختیارتان قرار می گیرد.

کلینیک دکتر آقاجری از کلینیک های مجهز به بهترین تجهیزات می باشد که در کنار تخصص ایشان می تواند بهترین درمان اصلاح طرح لبخند را برای شما بیماران گرامی بیافریند. قیمت اصلاح طرح لبخند در کلینیک دکتر آقاجری در عین دارا بودن کیفیت بالا بسیار مقروون به صرفه بوده و این تضمین را به شما عزیزان می دهد که لذت یک جراحی موفق آمیز و بهره بری از آن تا سالیان را تجربه نمایید.


بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند در تهران

اگر قصد دارید برای اصلاح طرح لبخند خود اقدام کنید، نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید کلینیکی است که برای درمان به آن مراجعه می کنید. از آن جایی که اصلاح طرح لبخند از حساسیت زیادی برخوردار است، ما به شما متخصص این کار را پیشنهاد می کنیم تا به نتیجه ی ایده آل خود دست یافته و همچنین از نظر کیفیت کار آسوده خاطر باشید.

دکتر صادق آقاجری همراه با تیم مجرب خود با سال ها فعالیت در زمینه ایمپلنت دندان، لمینت دندان، کامپوزیت دندان و… آماده خدمت رسانی به شما خواهد بود. دکتر آقاجری با تخصص و تجربه ی موفقی که کسب کرده است تضمین ارائه بهترین درمان را در کنار قیمت مناسب می دهد.

بهترین مطب اصلاح طرح لبخند در تهران

طراحی لبخند دیجیتال

متخصص دندانپزشک با استفاده از نرم افزارهای مخصوص دندانپزشکی می تواند کار شبیه سازی خط لبخند را انجام دهد تا بیمار بیش از هر کاری از نتیجه کار آگاه باشد. در واقع طرح ابتدایی از نتیجه ی پس از عمل زیبایی اطلاح طرح لبخند به نمایش گذاشته می شود تا بیمار از روند درمان خود و فرم اولیه اصلاح طرح لبخند آگاهی یابد تا در صورت پذیرفته نشدن بتواند آن را بدون هیچ گونه عملی تغییر داده تا نتیجه ی دلخواه بیمار به دست آید.

با نرم افزار شبیه سازی خط لبخند شاهد موارد زیر هستیم:

  • طرح گرافیکی و سه بعدی شبیه سازی شده لبخند بیمار به نمایش در می آید.
  • بیمار از طریق نرم افزار قادر است تا درمان نهایی را به صورت تقریبی بررسی و مشاهده کند.
  • اندازه، شکل، خط لثه و تناسب دندان ها، بررسی و مطابقت آن با آناتومی دهان و دندان بیمار در این نرم افزار ارزیابی می شود.

شایان ذکر است بدانید که نرم افزار اصلاح طرح لبخند، تنها به بررسی دهان و دندان نمی پردازد. بلکه این نرم افزار فاصله دو مردمک چشم . همچنین فاصله گوشه لب ها و اندازه ی صورت را هم می سنجد تا بر اساس آناتومی ظاهری بهترین فرم را به نمایش بگذارد.


اصلاح طرح لبخند برای چه کسانی مناسب نیست؟

طبق گفته اغلب دندان پزشکان کسانی که بیماری دندان قروچه دارند یا بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمی کنند از انجام لمینت و سایر روش های اصلاح طرح لبخند باید خودداری کنند، که به طبع نمی توانند از لبخند های هالیوودی و طرح لبخند زیبا بهره مند شوند.

اصلاح طرح لبخند باید زیر نظر ممتخصص های زیبایی دهان و دندان انجام شود چرا که این مورد تنها پزشک متخصص با استفاده از بررسی های لازمه و آزمایش های مربوطه می تواند تشخیص دهد.

اما اگر فردی مشکل یا بیماری خاص دهان و دندانی ندارد و دارای دندان هایی بدون ایراد و نقص می باشد می تواند برای اصلاح طرح لبخند خود اقدامات لازم را انجام دهد. البته در صورتی که تنها تمایل داشته باشد دندان هایی سفید و مرتب داشته باشد به توصیه بسیاری از پزشکان متخصص این دلیل قانع کننده ای برای انجام عمل های زیبایی دندان نبوده و ملزم به اینکار نمی باشد.


روش های اصلاح طرح لبخند

روش های متفاوتی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد که با توجه به شرایط بیمار و انتخاب او می توان آن را اجرا کرد. از روش هایی که می توان برای اصلاح طرح لبخند استفاده کرد شامل کامپوزیت، لمینت که در دو نوع تراش یا بدون تراش است، جراحی لثه و فک و…. می باشد.

شایان ذکر است قبل از انجام هر گونه اقدامی برای اصلاح طرح لبخند در ابتدا با یک پزشک متخصص در این زمینه مشورت کرده و بهترین راهکار مناسب خود را از او دریافت کنید.

یکی دیگر از روش های سفید کردن دندان و اصلاح طرح لبخند، استفاده از مواد شیمیایی است. در این روش در ابتدا لثه ها را پوشانده و سپس مواد شیمیایی سفید کننده را بر روی دندان قرار می دهند، در آخر با تزریق اکسیژن به بافت دندان با کمک لیزر رنگ دندان را تغییر می دهند.

از روش های دیگر برای اصلاح طرح لبخند، بلیچینگ دندان می باشد. بلیچینگ برای افراد جوان با دندان هایی مرتب و ردیف که از پوسیدگی کمی برخوردارند، مناسب تر است. اما اگر دندان ترک خورده یا اگر خیلی بلند یا کوتاه است، بلیچینگ برای شما مناسب نمی باشد، چرا که عیوب دندان را بیشتر به نمایش می گذارد.

بلیچینگ به روشن تر کردن رنگ کنونی دندان شما کمک فراوانی می کند اما مناسب پروتز متحرک و دندان مصنوعی نیست. در صورتی که دندان های کوتاه یا بلندترین دارید با روش تاج دندان که از گزینه های اصلاح طرح لبخند می باشد و در واقع نوعی قالب است که برر روی دندان قرار می گیرد می توانید دندان هایی زیبا و یک دست داشته باشید.

نکته ی مهم در اصلاح طرح لبخند تراش دندان ها برای تغیر رنگ آن ها می باشد، زیرا این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود. دقت کنید که زیبایی دندان را با برق زدن دندان و سفیدی بیش از حد آن اشتباه نگیرید. شما می توانید برای آن که دندان هایی یک دست و مرتب داشته باشید، بهداشت دهان و دندان خود را به طور مرتب رعایت کنید تا با رنگ معمولی دندان هایتان هم زیبا به نظر برسید.

ارتودنسی از دیگر روش های اصلاح طرح لبخند می باشد. البته توجه داشته باشید ارتودنسی برای مرتب سازی دندان هایی به کار میرود که فرم نامناسبی را داشته و حتی ممکن است عمل هضم غذ ارا با مشکل رو به رو سازد. در چنین حالتی پزشک متحخص ارتودنسی را برای چنین بیمارانی پیشنهاد می دهد. اما گاهی ممکن است به دلیل فضای محدود در دهان، برای به جای نشستن صحیح دندان ها یک یا چند دندان سالم شما توسط دکتر دندان پزشک کشیده شود.

کشیدن دندان ها معمولا برای دندان های عقب شما اتفاق می افتد که قابل مشاهده نیستند پس جای نگرانی برای عدم انجام ارتودنسی نمی باشد. ارتودنسی اصلاح طرح لبخند شما را به خوبی اجرا می کند و دندان هایی زیبا و یک دست برای شما خلق می کند.

ایمپلنت در دندان پزشکی نقش به سزایی را دارد و امروزه از ایده آن ترین روش های اصلاح طرح لبخند محسوب می شود. به آن جهت که ایمپلنت در جای دندان های از دست رفته می نشیند و جای آن ها را پر می کند در نتیحه طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. ایمپلنت در صورتی که برای دندان های جلو کاشته شود به دندان های شما زیبایی اساسی را می بخشد و اصلاح طرح لبخند شما را فراهم می آورد.

برای اطلاع دقیق از قیمت ها کلیک نمایید: قیمت ایمپلنت دندان

سئوالات متداول

اصلاح طرح لبخند با چه روش هایی امکان پذیر است؟

اصلاح طرح لبخند به منظور زیبا سازی و ترمیم دندان ها با استفاده از روش هایی چون ایمپلنت، لمینت، کامپوزیت، اوردنچر و… در کلینیک دکتر آقاجری به صورت کاملا تخصصی انجام می شود.

چگونه با نرم افزار اصلاح طرح لبخند را انجام می دهند؟

دکتر آقاجری با استفاده از نرم افزار مخصوص دندانپزشکی شبیه سازی طرح لبخند و طرح ابتدایی از آن را به نمایش می گذارد تا بیمار از تمامی روند درمان و نتیجه ی درمان قبل از عمل آگاهی یابد.

متخصص اصلاح طرح لبخند چه کسی است؟

دکتر آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان می باشد که می تواند برای تمامی بیماران نیازمند به ترمیم و اصلاح طرح لبخند مناسب ترین و بهترین درمان را با قیمتی مناسب انجام دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

0 دیدگاه

  1. پیمان گفت:

    آیا در لمینیت به ندان های همجوار لطمه وارد نمیشود؟

  2. صلح جو گفت:

    دکتر آقاجری سلام. من زیاد سیگار میکشم. نمیتونم هم کمش کنم. با بلیچینگ کمی بهتر میشود؟

    • کرم زاده گفت:

      سلام. با بلیچینگ دندان های شما چند درجه روشن تر میشود ولی با توجه به اینکه مصرف سیبگار شما بالا می باشد این درمان برای شما به صورت موقت است و بعد از گذشت مدتی دوباره رنگ دندان های شما تیره میشود بهترین درمان برای شما لمینت سرامیکی است که رنگ دندان های شما ثابت میماند.

  3. سمیه سادات صمیمی گفت:

    تا آنجا که من فهمیدم اصلاح طرح لبخند برای دندان های مرتب است. درسته؟

    • کرم زاده گفت:

      لزوما برای دندان های مرتب نیست به کسانی توصیه میشود که از فرم و ظاهر و رنگ دندان های خود رضایت ندارند . به این افراد پیشنهاد میشود برای رسیدن به ظاهر ایده ال خود از لمینت یا ونییر کامپوزیت استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *