تعریف جراحی فلپ لثه

جراحی فلپ : زمانی که باکتری ها در دهان بیش از حد رشد میکنند و پلاک اضافی به وجود می آید و بدن نمی تواند با این عفونت مقابله کند و مصرف دارو تاثیری بر روی بهبودی ندارد. در این صورت با مراجعه به دندانپزشک و معاینه به شما جراحی لثه پیشنهاد می شود. در جراحی لثه ، لثه شکافته می شود تا باکتری ها از آن خارج شوند. جراحی لثه روش های مختلفی دارد که شامل: جراحی فلپ ، جداسازی تاج های دندان، جراحی پیوند لثه، جراحی پیوند استخوان، جراحی با لیزر می شود.

دکتر آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان با سابقه ای نزدیک به 20 سال جراحی لثه را به بهترین شکل با پیشرفته ترین متد های دندانپزشکی بصورت تخصصی و بدون درد انجام می دهد.

جراحی فلپ مربوط به پاکت لثه می شود و هدف از جراحی ترمیم لثه است. پاکت از التهاب و عفونت زیاد در لثه به وجود می آید. زمانی که التهاب و عفونت زیاد شود چسبندگی در لثه ایجاد می شود. زمانی که عمق پاکت بیشتر از 5 میلی متر می شود بیماری پریودنتیت پدید می آید که بسیار شدید و پیشرفته است. دندانپزشک با استفاده از جراحی لثه این عمق را ترمیم می کند و یکی از بهترین روش های جراحی لثه که امروزه بیشتر دندانپزشک ها از جمله آقای دکتر آقاجری در مطب خود از این روش استفاده می کند ، جراحی فلپ است.

جراحی فلپ

جراحی فلپ به چه صورت است؟

نوعی جراحی است که دندانپزشک به ریشه دندان و استخوان دسترسی دارد و برای بهبود التهاب لثه انجام می شود تا ریشه دندان از عفونت پاکسازی شود و استخوان ترمیم شود. زمانی دندانپزشک اقدام به جراحی فلپ لثه می کند که درمان از طریق دارو ، روت پلنینگ و اسکیلینگ عفونت لثه را از بین نمی برد. مهمترین اقدام، کنترل عفونت است. دندانپزشک سعی میکند با روش های غیر از جراحی، لثه را از عفونت پاکسازی کند و اگر این راهکار جواب ندهد اقدام به جراحی فلپ فک یا همان جراحی فلپ لثه میکند.

برای جراحی فلپ لثه در ابتدا ناحیه موردنظر با بی حسی موضعی بی حس می شود . سپس پریودنتیست (دستیار دندان پزشک) با استفاده از تیغ جراحی لثه را از دندان جدا می کند و لثه را به عقب بر می گرداند . با این کار دندان پزشک تمرکز بیشتری به ریشه دندان ها و استخوان دارد.

بافت متورم از بین دندان ها و استخوان ها خارج می شود. دستیار دندانپزشک برای جرم گیری دندان و پاک کردن پلاک ها از روش روت پلنینگ و اسکیلینگ استفاده می کند. جرم گیری با استفاده از این روش ها دو مرحله دارد. اسکیلینگ به دندانپزشک کمک می کند تا پلاک و تارتار را از بالا و زیر لثه بیرون بکشد و پاکت بطور کامل تمیز می شود.

بعد از پاکسازی پاکت ، دندانپزشک روت پلنینگ را آغاز می کند که به دندان پزشک امکان می دهد تا لبه های ریشه دندان صاف شود تا لثه به دندان بچسبد. ممکن است این روش دو جلسه طول بکشد که همراه با بی حسی انجام می شود . در این جراحی اگر نقص استخوانی داشته باشید هم قابلیت برطرف شدن دارد که جراحی کانتورینگ نامیده می شود و در این جراحی دندان پزشک با استفاده از سوهان چرخان لبه های استخوان را نرم می کند.

در آخر لثه به حالت قبلی خود در کنار دندان ها قرار می گیرد و محل برش بخیه زده می شود . بعضی از دندان پزشک ها از بخیه های قابل جذب و برخی از پزشک ها از بخیه های غیر قابل جذب استفاده می کنند . همچنین پریودنتیست محل بخیه را پانسمان می کند. پاسمانی که برای جراحی فلپ فک انجام می شود پانسمان پریودنتال می گویند . جراحی فلپ لثه یا همان جراحی فلپ فک معمولا 2 ساعت زمان می برد.

شرایط انجام جراحی فلپ لثه چیست؟

دندانپزشک قبل از شروع جراحی ، آزمایش تجویز می کند تا اطمینان پیدا کند که فرد مشکلی برای جراحی فلپ لثه ندارد و این جراحی بر روی فرد جواب می دهد.

در این آزمایش دندان پزشک مواردی را مورد بررسی قرار می دهد که به شرح زیر است:

• سابقه پزشکی را بطور کامل مطالعه می کند.
  • دهان ، دندان و فک را کامل معاینه می کند تا سلامت آن را تائید کند.
  • اگر فرد دارای آبسه ، عفونت و بیماری های دیگری باشد پزشک برای جراحی موارد بیشتری را در نظر می گیرد تا مشکلی پیش نیاید.
  • دندانپزشک تمامی معایب و مزایای عمل را برای فرد توضیح می دهد تا برای انجام جراحی فلپ رضایت کامل داشته باشد.

شرایط انجام جراحی فلپ لثه چیست

هدف از جراحی فلپ لثه

قطعا برای شروع هر کاری هدفی وجود دارد. اهدافی که برای جراحی فلپ لثه در نظر می گیریم به شرح زیر است:

• پاکسازی لثه از عفونت و باکتری ها و زیباسازی دوباره آن.
  • بازسازی و ترمیم لثه آسیب دیده و بازگردانی لثه به حالت اولیه خود.
  • پاکسازی لثه برای انجام جراحی ها و رفع التهاب.
  • جلوگیری از لق شدن و افتادن دندان ها.
  • حذف عمق پاکت های ایجاد شده بین دندان و لثه.
  • از بین بردن فضاهای اضافی بین لثه و دندان.
  • درمان و تمیز کردن ریشه دندان بطور کامل.

بهترین مرکز دندانپزشکی برای جراحی فلپ کجاست؟

از آنجایی که جراحی فلپ لثه بسیار عمل حساسی است باید توسط دندانپزشک باتجربه و متخصص جراحی لثه صورت گیرد. پیشنهاد ما به شما مراجعه به مطب دکتر صادق آقاجری می باشد که تا به امروزه جراحی لثه های زیادی انجام داده است و تمامی این عمل ها موفقیت آمیز بوده است. رضایت بالای بیماران تضمینی بر کیفیت بالای خدمات در مطب دکتر آقاجری متخصص جراحی لثه، ایمپلنت و لمینت است. در مطب دکتر تمامی تجهیزات و خدمات از کیفیت بالایی برخوردار اهستند و در این مرکز جراحی فلپ فک (جراحی فلپ لثه) بدون درد صورت می گیرد.

شما عزیزان می توانید با شماره های مطب در تماس باشید و هر سوالی در این زمینه دارید از دکترآقاجری مشاوره رایگان بگیرید .

توصیه های لازم برای بهبود سریع بعد از جراحی فلپ لثه

جراحی فلپ لثه مانند هر جراحی دیگر نیاز به مراقبت و رعایت نکاتی دارد . بعد از اینکه لثه بی حسی خود را از دست می دهد ممکن است در دهان خود درد احساس کنید و این درد همراه با خونریزی باشد. خونریزی تا 48 ساعت طبیعی است ولی اگر بیشتر از 2 روز خونریزی داشته باشید حتما باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در روزهای پس از جراحی می توانید برای تسکین درد از مسکن استفاده کنید. یک راه ساده برای تسکین درد استفاده از کیسه یخ است که تا حدی درد را کاهش می دهد.

در این دوران نباید مسواک زد تا زخم تشدید پیدا نکند. ولی استفاده از دهان شویه و آب و نمک به روند بهبود کمک می کند . دهان شویه به دلیل داشتن آنتی باکتریال از رشد باکتری جلوگیری می کند پس استفاده از دهانشویه به شدت توصیه می شود. در این دوره غذاهای خیلی داغ استفاده نشود و بیشتر از غذاهای آبکی مانند سوپ و.. مصرف شود که خوردن آن نیاز به جویدن زیاد نداشته باشد.

روزی 8 لیوان آب مصرف کنید تا خونی که از دست دادید جبران شود. بعد از جراحی فلپ لثه تمیز نگه داشتن دهان اهیت بالایی دارد پس تمامی نکات بهداشتی باید رعایت شود تا لثه دوباره عفونت نگیرد. بعد از بهبود لثه می توانید به آرامی مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید.

چگونگی مراقبت های بعد از جراحی فلپ

عوارض جراحی فلپ لثه و چگونگی مراقبت های بعد از جراحی فلپ

بعد از جراحی، لثه دچار تورم و خونریزی می شود که خونریزی تا 48 ساعت مشکلی ایجاد نمی کند. ولی اگر خونریزی و تورم ادامه پیدا کند ممکن است فرد دچار عفونت شده باشد. بعد از مدت طولانی احتمال دارد لثه در ناحیه جراحی شده دچار تحلیل و فرسایش شود. همچنین احتمال دارد دندان ها به دمای سرد و گرم حساسیت نشان بدهد.

یکی دیگر از عوارض جراحی فلپ فک این است که ریسک پوسیدگی دندان بیشتر می شود. بنابراین از دندان های خود بیشتر مراقبت کنید. اگر توسط پزشک با تجربه این جراحی انجام شود، عوارض تا حد زیادی کاهش می یابد. دکتر آقاجری با تجربه ای بالا و بیشترین عمل موفق در زمینه جراحی فلپ، این کار را با دقت تمام انجام می دهد و درد و عوارض را به خوبی کاهش می دهد.

میتوانید با نکاتی که در زیر گفته می شود تا مدت طولانی از هرگونه عفونت و باکتری جلوگیری کنید و به روند بهبود سرعت ببخشید.

• مصرف منظم از مسکن های تجویز شده توسط دندانپزشک.
  • استفاده از دهانشویه و محلول آب و نمک.
  • استراحت کامل و دوری از هرگونه فعالیت های سنگین.
  • قراردادن کیسه یخ برای کاهش تورم.
  • خوردن غذاهای نرم مثل پوره ، سوپ و…
  • استفاده نکردن از سیگار و بطور کلی قطع مصرف دخانیات.
  • تعویض پانسمانی که بعد از جراحی استفاده شده و آلوده است.

هدف از جراحی فلپ لثه چیست؟

جراحی فلپ لثه مربوط به پاکت لثه است و هدف از انجام آن ترمیم لثه می باشد. زمانی که التهاب و عفونت در لثه زیاد می شود موجب چسبندگی در لثه می شود. هنگامی که این عفونت به عمق 5 میلیمتری برسد با استفاده از جراحی فلپ آن را درمن و لثه را ترمیم می کنند.

قیمت جراحی فلپ لثه چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت دقیق جراحی فلپ لثه با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و با کارشناس مربوطه ارتباط برقرار کنید.

در چه زمانی باید جراحی فلپ انجام داد؟

4.5/5 - (21 امتیاز)

1. سوگند گفت:

ببخشد شما جراحی فلپ با لیزر هم انجام میدهید؟

2. میترا علی حسنی گفت:

ببخشید من خیلی از دندان پزشکی میترسم. امکان جراحی فلپ با بیهوشی یا روش های نظیر آن ممکن است؟

3. شفیعی گفت:

سلام خسته نباشید. امکان هست جراحی فلپ برای هر دو فک در یک روز انجام بدید؟