جرم گیری دندان

اهمیت جرم گیری دندان چیست؟

جرم گیری دندان : دندان یکی از اعضای بسیار مهم بدن است که هم در ظاهر شخص تاثیر گذار است و هم در سلامت دیگر اعضای بدن. هنگامی که با شخصی رو به رو می شوید یکی از اولین مواردی که به چشمتان می آید دندان های طرف مقابل است. اگر دندان ها مرتب ، تمیز و سفید باشند (به مقاله لمینت مراجعه کنید)، نشان می دهد که شخص به سلامت و بهداشت خود اهمیت می دهد و تاثیر مثبتی بر روابط اجتماعی شخص خواهد داشت. حال آن که عکس این موضوع نیز صادق است دندان های زرد یا تیره که جرم گیری دندان روی آن انجام نشده است حتما دلچسب نخواهد بود.

جرم گیری دندان چیست؟

هنگامی عمل مسواک زدن به درستی و با دقت انجام نشود تیکه های غذا رو و مابین دندان ها باقی می مانند. این مواد به مرور تبدیل به اسید می شوند و اسید به دندان آسیب می زند. در این صورت است که دندان دچار حفره یا سوراخ می شود. جرم ها روی دندان اگر انباشته شوند به رنگ زرد در می آیند که ظاهر زیبایی ندارد و دیگر با مسواک قابل برداشتن نیستند. به همین دلیل باید از جرم گیری دندان کمک گرفت.

جرمگیری به وسیله ابزارهای دندان پزشکی و دندانپزشک با تجربه انجام می شود که دارای انواع مختلفی می باشد. پس از جرمگیری دندان ها تمیز ، سطح آن ها شفاف شده و از پوسیدگی های آتی جلوگیری می شود.

قیمت جرمگیری دندان در سال 1400 چقدر است؟

هزینه جرمگیری از جمله مواردی است که گاه باعث می شود افراد از انجام این کار سرباز زنند ولی این هزینه در مطب دکتر آقاجری بسیار منصفانه بوده و طوری قرار داده شده که کسی به خاطر قیمت آن از انجامش منصرف نگردد. این قیمت منصفانه در کنار کیفیت و مهارت عالی و مثال زدنی در تمام امور دندان پزشکی است.

خدماتقیمت جرمگیری دندان
جرمگیری بروساژ هر فک450,000 هزار

انواع روش های جرم گیری دندان

روش های جرم گیری دندان به دو دسته تقسیم می شوند.هرکدام از این روش ها به صلاح دید پزشک و متناسب با شرایط دندان بیمار انتخاب می شود.

  • روش اول روش جرم گیری سطحی است که برای افرادی که جرم کم و سطحی روی دندان هایشان دارند وجود دارد. این جرم گیری با ابزار خاص و به صورت دستی انجام می شود.
  • روش دوم  روش جرم گیری به وسیله دستگاه التراسونیک است که به وسیله ضربه های کوچکی که روی دندان زده می شود جرم ها پاک شده و از دهان خارج می شوند.

جرم گیری دندان چیست ؟

برای اطلاعات کامل تر می توانید به مقاله روش های جرم گیری دندان مراجعه کنید.

جرم گیری هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

از آنجایی که حتی درصورت مسواک زدن مرتب بزاق دهان خود باعث ایجاد جرم بر روی دندان می شود ، جرم گیری برای هر فردی لازم است. معمولا نوع و زمان انجام آن را پزشک تعیین می کند. ولی عموما هر فرد سالی یکبار حداقل نیاز به جرم گیری دارد تا از پوسیدگی و بوی بد دهان جلوگیری کند.

آیا جرم گیری برای دندان ضرر دارد؟

دیدگاه نادرستی بین برخی از مردم وجود دارد که نشات گرفته از ناآگاهی درمورد جرم گیری می باشد. جرم گیری باعث از بین رفتن لایه رویی دندان یا لقی دندان نمی شود . به دلیل از بین رفتن جرم دندان فضای بین دندان ها که با جرم پر شده بود خالی شده و رنگ آن روشن می شود.

جرم گیری دندان1

جرم گیری با چه وسیله هایی انجام میشود؟

جرم گیری دندان در کلینیک دکتر آقاجری با استفاده از بروز ترین ابزار آلات دندانپزشکی انجام می وشد که یکی از این ابزار آلات دستگاه اولتراسونیک و یا پیزوالکتریک نام دارد.

در سال به چند بار جرم گیری دندان نیاز است؟

انجام جرم گیری با تشخیص و صلاح دید دکتر دندانپزشک انجام می شود اما به طور معمول به دلیل آن که برای جرم گیری ممکن ایس مقداری کمی از مینای دندان تراشیده یا مواد مخصوصی بر روی زده شود ه تا چند وقت ضعیف می شود بهتر است سالی یک بار انجام شود اما در صورت رعایت نکردن بهداشت و دهان و دندانی باید دو بار انجام دهید.

هزینه جرم گیری دندان چقدر است؟

هزینه جرم گیری دندان در کلینیک دکتر آقاجری بسیار منصفانه و مقرون به صرفه است شما می توانید با تماس با شماره های موجود در سایت از قیمت دقیق جرم گیری مطلع شوید.

4.5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *