ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا

ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا

ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا ،کدام بهتر است؟

ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا : اکثر مراجعین در انتخاب نوع مخصوصا ایمپلنت دندان جلو دچار تردید هستند.این تردید به این دلیل است که ایمپلنت تیتانیومی یا زیرکونیا کدام یک برای آن ها مناسب است. هر کدام از این دو نوع قیمت ایمپلنت دندان شرایط مخصوص به خود را دارد.دکتر آقاجری متخصص ایمپلنت دندان با توجه به شرایط بیمار ، یکی از این دو ایمپلنت را پیشنهاد می دهد.

به چند مورد از تفاوت های این دو نوع ایمپلنت می پردازیم تا متوجه شویم ایمپلنت تیتانیومی مناسب است یا زیرکونیا.

قیمت ايمپلنت تيتانيومي مناسب تر است يا زيرکونيا ؟

در مواجهه با سوال ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا یک موضوع مهم قیمت آن است. قیمت ایمپلنت دندان زیرکونیا از ایمپلنت تیتانیومی بالاتر می باشد. این موضوع را باید مراجعین در نظر داشته باشند. انجام یک ایمپلنت قیمت مناسب و بسیار با کیفیت و بادوام از اهمیت ویژه ای برخوردار است برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان در سال 1400 به لینک آن مراجعه نمایید.

هم چنین شما با بازدید از سایت دکتر صادق آقاجری میتوانید از سایر مقالات با خبر شده و با آگاهی تمام دست به جراحی بزنید.قیمت ايمپلنت تيتانيومي مناسب تر است يا زيرکونيا ؟

موفقیت و دوام ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا

ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا ؟ هر دو این ایمپلنت ها زیست سازگار بوده و به خوبی با استخوان فک جوش می خورند. ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم در صورت رعایت بهداشت و احتیاط لازم ، معمولا تا 20 سال هم دوام دارد. دوام ایمپلنت زیرکونیا هنوز در تحت بررسی است ، زیرا مدت زمان زیادی نیست که مورد استفاده قرار گرفته است.

ایمپلنت تیتانیومی دوام بهتر و بالاتری دارد. در گذشته شکسته شدن زیرکونیا طی چند مورد مشاهده شده است. کاشت دندان تیتانیوم یکی از بهترین خدمات دندان پزشکی با موفقیت بالا می باشد و برای متخصصین این امر ثابت شده است.در کاشت زیرکونیا ،موفقیت طولانی مدت آنها به اثبات نرسیده است. موضوع زیبایی شناسی یا حساسیت به تیتانیوم ممکن است منجر به کاشت ایمپلنت زیرکونیا شود ، در این شرایط دیگر ایمپلنت دندان زیرکونیا روش بهتریی است.

زیبایی ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا

زیبایی ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا : درصد بسیار بالایی از ایمپلنت دندان تیتانیومی از لحاظ زیبایی موفقیت آمیز بوده است. با این وجود در برخی از بیماران که دارای بافت استخوانی نازک یا لثه نازک هستند ،احتمال ایجاد یک خط خاکستری رنگ زیر لثه وجود دارد. به طور کلی ایمپلنت زیرکونیا از نظر  زیبایی شناسی بیشتر مطرح می شود. رنگ سفید مواد سرامیکی بسیار طبیعی بوده و از زیر لثه مشخص نمی شود. به همین دلیل بیماران برای انجام ایمپلنت دندان جلو ایمپلنت زیرکونیا را ترجیح دهند.

ایجاد ترک در هنگام تنظیم ایمپلنت

ايمپلنت تيتانيومي يا زيرکونيا :هنگامی که ایمپلنت زیرکونیا تنظیم میشود، ممکن است ترک های میکروسکوپی در آن ایجاد شود. پژوهش انجام شده درباره ایمپلنت زیرکونیا نشان می دهد که اگر چه متریال آن بسیار محکم هستند و در مقابل فشار به خوبی مقاومت می کنند اما از انعطاف پذیریکمی برخوردارند و احتمال شکستن وجود دارد.

زمانی این موضوع مهم می شود که زیرکونیا با دریل دندانپزشکی در حال تنظیم شدن است. هنگامی که ایمپلنت زیرکونیا تنظیم میشود، بر خلاف مواد دیگر دندانپزشکی ممکن است در آن ترک های میکروسکوپی ایجاد شوند که این امر در نهایت میتواند به شکستگی پروتز منجر شود. از آنجایی که ایمپلنت زیرکونیا طراحی یک تکه دارد دندانپزشک باید سر آن را برای قرار گرفته در داخل پروتزی که روی آن سوار می شود، آماده و تنظیم کند. در این مرحله ممکن است ترکهای ریز ایجاد شوند و بعد گسترش پیدا کنند.

ایجاد ترک در هنگام تنظیم ایمپلنت

ایجاد ترک در هنگام تنظیم ایمپلنت

از ایمپلنت زیرکونیا بیشتر بدانید

با توجه به وجود حساسیت در برخی از افراد به ایمپلنت تیتانیومی، تحقیقات زیادی بر روی ایمپلنت های زیرکونیا انجام شد که به ساخت ایمپلنت زیرکونیا منجر شده است. جایگاه فلز زیرکونیوم در جدول تناوبی عناصر، یک ردیف پایین تر از تیتانیوم است. زیرکونیوم ابتدا به شکل بلورین آن رایج شد زیرا مانند یک الماس بود. زیرکونیوم به شکل اکسید با فرمول اکسید زیرکونیوم ZrO2 در حیطه دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته است.

به طور کلی ایمپلنت زیرکونیا به شکل اکسید زیرکونیوم خالص نمی باشد بلکه عنصر دیگری به نام هافنیوم (Hf) و اکسید آن به مقدار کم با ایتریوم ترکیب شده تا ویژگی های ایمپلنت زیرکونیا را تقویت کند. ترکیب پایانی آن ها محصولی به رنگ سفید مات است که به عنوان سرامیک دسته بندی می شود اگر چه اتم های فلزی در آن وجود دارند.

مواد زیرکونیا بسیار با دوام و مستحکم است و به عنوان بریج و روکش نیز از آن استفاده میشود. اگر از زیرکونیا به عنوان ایمپلنت استفاده شده و در داخل استخوان کاشته شود، همانند تیتانیوم به استخوان جوش می خورد.

دکتر آقاجری جراح لثه و متخصص ایمپلنت دندان و لمینت

رزرو نوبت

برای رزرو نوبت و تماس با ما لطفا کلیک نمایید: رزرو وتماس با ما

قیمت ایمپلنت زیرکونیا چند است؟

قیمت ایمپلنت زیرکونیا با توجه به قیمت روز دلار محاسبه می گردد به صفحه قیمت ایمپلنت مراجعه کنید.

ایمپبنت زیرکونیا بهتر است یا ایمپلنت کره ای؟

ایمپلنت زیرکونیا بهتر از ایمپلنت کره ای است. اما نظر دکتر در مورد استخوان فک شما تعیین کننده ایمپلنت است

5/5 - (4 امتیاز)

0 دیدگاه

  1. عباسیان گفت:

    قیمت ایملنت زیرکونیا از تیتانیومی بالاتر است؟

    • کرم زاده گفت:

      سلام بله ایمپلنت زیرکونیا به دلیل تفاوت در نوع متریال قیمت بالاتری نسبت به ایمپلنت تیتانیوم دارد.

  2. لادن گفت:

    دوام ایمپلنت های زیرکونیا هم مثل ایمپلنت معمولی است؟

    • کرم زاده گفت:

      ایمپلنت های زیرکونیا به دلیل نوع متریال نسبت به ایمپلنت های معمول دوام و استحکام بیشتری دارند.

  3. خشایار جنابی گفت:

    سلام. دکتر من در کلینکتان ایمپلنت تیتانیومی برای دندان 3 بالا انجام دادم. بسیار راضی هستم. ممنونم ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *