علل شکست ایمپلنت دندان

از علل شکست ایمپلنت دندان چه می دانید؟

علل شکست ایمپلنت دندان : ایمپلنت دندان فوری یکی از مهم ترین اتفاقات حوزه دندان پزشکی بوده است و از آن به عنوان انقلابی در دندان پزشکی یاد می کنند. ایمپلنت های استفاده شده توسط دکتر صادق آقاجری از با کیفیت ترین نوع ممکن است و با بهترین و جدید ترین تکنیک های روز کاشته می شود ولی همواره اتفاقات نادری وجود دارد که از کنترل شخص خارج است.

توجه داشته باشید برای انجام یک کاشت دندان موفقیت آمیز و در ابتدا باید به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر مراجعه کنیم. برخی از کلینیک ها قیمت ایمپلنت دندان را با منطق کیفیت بالا ارائه می دهند در صورتی که بی کیفیت ترین ایمپلنت را برای بیماران تجویز می کنند. در نتیجه در انتخاب کلینیک خوددقت بالایی را داشته و قبل از هر گونه اقدامی در ابتدا تحقیقات لازم از انواع ایمپلنت دندان را انجام دهید.

در این مقاله قصد داریم علل شکست ایمپلنت دندان را برایتان توضیح دهیم تا اگر قصد انجام این کار را دارید با آگاهی کامل آن را انجام دهید .

از علل شکست ایمپلنت دندان چه می دانید؟

از علل شکست ایمپلنت دندان چه می دانید؟

بیماری پری ایمپلنتایتیس از علل شکست ایمپلنت دندان

یکی از علل شکست ایمپلنت دندان بیماری پری ایمپلنتایتیس است. افزایش باکتری در اطراف ایمپلنت و استخوان فک ، باعث بروز این مشکل شده و باعث فرسایش استخوان ناحیه عفونت کرده می شود. این مشکل را باید جدی بگیرید و به فکر درمان سریع آن باشید تا کم ترین خسارت جانی و مالی را متضرر شوید. بهتر است نشانه های این عفونت را بشناسید تا در صورت دچار شدن به آن سریع به دندان پزشک مراجعه نمایید و تحت درمان قرار بگیرید.

معمولا عفونت ها همراه با درد زیادی می باشند. قرمزی و ورم کردن لثه را نادیده نگیرید احتمال عفونت زیر آن وجود دارد. همچنین بوی نامطبوع دهان می تواند نشانه ای از عفونت باشد. منشا عفونت باید به درستی توسط پزشک تشخیص داده شود و به طور کامل بر طرف شود. اگر مقداری از عفونت باقی بماند ممکن است ایمپلنت را با شکست دوباره مواجه کند.

به همین دلیل است که می گویند قبل از انجام ایمپلنت از نبود عفونت در محل مطمئن شده و اجازه دهید اگر عفونت ناشی از دندان خراب وجود دارد به طور کامل برطرف شود و به وسیله چرک خشک کن ها یا هر طریقی که پزشک مناسب دانست بهبود یابد. پس برای قرار دادن پایه ایمپلنت پس از خارج کردن دندان عجله نفرمایید. تا قیمت ایمپلنت برایتان مضاعف نگردد. اگر بخواهیم مهم ترین علل شکست ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به عدم جوش خوردن مناسب پایه تیتانیومی ایمپلنت به استخوان فک اشاره کنیم.

حال اگر این اتفاق برای شما افتاد خونسردی خود را حفظ کنید و نگران نباشید دندانپزشک معالج شما با معاینه ایمپلنت مشکل شما را ریشه یابی نموده و شما را درمان خواهد نمود. ناکامی در کاشت و نگهداری ایمپلنت ممکن است شدت های مختلفی داشت باشد که متناسب با آسیبی که استخوان فک و نواحی اطراف ایمپلنت دندان دیده است درمان متفاوت است.

حالت اولی که بیان می کنیم برای زمانی است که هر کدام از قسمت های ایمپلنت دچار شکستگی و آسیب شده ولی به استخوان و اطراف ایمپلنت آسیبی وارد نشده است. این مورد ممکن است در اثر ضربه یا بی احتیاطی در جویدن و سایر علل شکست ایمپلنت دندان رخ دهد که برای دندان سالم نیز دور از تصور نبوده و امکان وقوع آن هست. در این حالت ایمپلنت دندان بیرون آورده می شود علل شکست ایمپلنت دندان مرتفع می گردد و ایمپلنت سالم قرار داده می شود.

بیماری پری ایمپلنتایتیس از علل شکست ایمپلنت دندان

بیماری پری ایمپلنتایتیس از علل شکست ایمپلنت دندان

تحلیل استخوان فک به میزان کم

مورد دیگر از علل شکست ایمپلنت دندان تحلیل رفتن استخوان فک است. همان طور که گفتیم تراکم استخوان فک در ایمپلنت دندان یک عامل حیاتی و تعیین کننده است . در این حالت هنوز استخوان فک استحکام و تراکم لازم را دارد و نیازی به تقویت آن نیست. فقط باید عفونت و باکتری ها از اطراف آن پاک شود و دوباره ایمپلنت در محیط کاملا بهداشتی کارگذاشته شود.

تخریب استخوان فک به میزان زیاد

تخریب استخوان فک از دیگر علل شکست ایمپلنت دندان است. اگر بیمار سریع متوجه آسیب وارد شده به ایمپلنت نشود و عفونت و بیماری پیشروی کند ممکن است آشیب شدید به استخوان فک وارد شود . در این حالت پس از رفع عفونت لثه و دهان و برطرف کردن علل شکست ایمپلنت دندان بلافاصله قادر به قرار دادن ایمپلنت نیستیم و باید استخوان آن ناحیه را ترمیم کنیم تا تراکم لازم را برای نگهداری ایمپلنت به دست بیاورد. پیوند استخوان در این ناحیه این کار را برای ما انجام می دهد و پس از طی شدن دوره درمان امکان دوباره کاشت ایمپلنت وجود دارد.

اما این به معنی ضعف این روش یا کم بودن میزان موفقیت آن نمی باشد بلکه بسیار بادوام بوده و موفقیت چشمگیری دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مقاله موفقیت انجام ایمپلنت را نیز مطالعه نمایید.

پیش گیری از شکست ایمپلنت چگونه است؟

از علل شکست ایمپلنت دندان می توان به عدم رعایت بهداشت اشاره کرد. همواره بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمایید تا باکتری ها زیر لثه و بین دندان ها تجمع نکند .

برای باز کردن در بطری یا جویدن غذاهای سفت و شکستن فندق و بادام و … از دندان استفاده نکنید.

مراجعه مرتب به دندانپزشکی جهت انجام معاینات لازم.

هرچند حوادث و اتفاقات نادر ممکن است منجر به شکست خوردن ایمپلنت دندان شود ولی این کار مزایای بسیاری دارد که در مقاله مزایای ایمپلنت دندان  می توانید آن را مطالعه نمایید. به طور کلی ایمپلنت باعث بهبود کیفیت زندگی شما می شود و تاثیرات مثبت روحی و جسمی روی شما خواهد داشت.

تلفن : 02122887547 – 09384444595

رزرو نوبت

برای اطلاع دقیق از قیمت ها کلیک نمایید: قیمت ایمپلنت دندان

 

از علل شکست ایمپلنت دندان چه می باشد؟

عوامل بسیاری وجود دارد که باعث شکست ایمپلنت دندان می شود. البته نوع مراقبت از ایمپلنت دندان و نحوه ی برخورد با آن نیز می تواند در افزایش یا کاهش عمر و شکست ایمپلنت نقش داشته باشد. از عوامل شکست ایمپلنت دندان می توان به بیماری پری ایمپلنتایتیس، تحلیل استخوان فک به میزان کم و تخریب استخوان فک به میزان زیاد اشاره کرد.

چگونه می توان از شکست ایمپلنت دندان پیشگیری کرد؟

در صورتی که به یک پزشک متخصص مراجعه کرده تا نصب ایمپلنت را به صورت اصولی و تخصصی انجام دهد و همچنین پس از کاشت بهداشت دهان و دندان و مراقبت های فردی دهان و دندانی را به طور مرتب انجام دهید می توانید از شکست ایمپلنت پیشگیری کنید.

مهم ترین علت شکست ایمپلنت چه می باشد؟

اگر بخواهیم مهم ترین علل شکست ایمپلنت دندان را مورد بررسی قرار دهیم می توانیم به عدم جوش خوردن مناسب پایه تیتانیومی ایمپلنت به استخوان فک اشاره کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)

7 دیدگاه

  1. سهیلی گفت:

    سلام ایا ممکن بعد از چند سال ایمپلنت از بین برود؟

  2. کریمی گفت:

    سلام آقای دکتر اگر تحلیل استخوان زیاد باشد امکان گذاشتن ایمپلنت هست؟

  3. امامی گفت:

    سلام آقای دکتر من تحلیل استخوان و لثه شدید دارم با وجود این مشکل میتونم ایمپلنت بذارم؟

  4. سعید موسوی گفت:

    سلام جناب دکتر آقا جری بنده هم تحلیل استخوان دارم. چند درصد امکان شکست عمل ایمپلنت هست؟

    • کرم زاده گفت:

      سلام
      در صورت تحلیل استخوان با روش های پیوند استخوان سعی میشود که شرایط را برای گذاشتن ایمپلنت ایده ال کرد تا ایمپلنت با مشکل و شکست مواجه نشود.

  5. هوشمند گفت:

    ارزان ترین نوع ایمپلنتی که دارین چیه؟ چون من استخوان هام خیلی قویه:ِِِD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *