ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در چه مواقعی لازم است؟ ایمپلنت فول موس یا ایمپلنت کل دهان معمولا برای افرادی که تعداد زیادی یا تمامی دندان های فک بالا یا پایین را از دست داده اند لازم می شود. اگر شما تعداد کمی دندان ازدست رفته دارید  پیشنهاد میکنم به صفحه قیمت ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

در صورتی تعداد زیادی از دندان های خود را از دست داده اید و قصد استفاده از دندان مصنوعی را ندارید پیشنهاد می کنم، ایمپلنت کامل دهان ( full mouth dental implants ) را برای حل مشکل دندان های از دست رفته خود استفاده کنید.

هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به صورت اقساطی

ایمپلت فول موس در کیلینیک به صور قسطی انجام می شود ولی هزینه ایمپلنت کامل به نوع برند و محل کاشت و مهارت دندانپزشک موقعیت کیلینیک دارد. علاوه بر این هزینه ی کشیدن دندان و محاسبه روکش ها یا پروتز در زمان مشاوره با پزشک می توان از جدید ترین قیمت ایمپلنت دندان با خبر شد.

جدول لیست قیمت ایمپلنت کامل دهان فک پایین و بالا

برند پایهقیمت کلیشرایط اقساط
قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین
قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین
  • ایمپلنت کامل فک بالا و پایین دندان چقدر طول میکشد؟(از جراحی تا روکش)

مدت زمان ایمپلنت کامل فک پایین و بالا از جراحی تا تحویل روکش بین 1الی 6 ماه به طول می انجامد درصورتی که فرد برای یک فک ایمپلنت کامل انجام دهد به طور متوسط به 6 ماه زمان نیازدارد.

مراحل ایمپلنت فک بالا و پایین 

  • در مرحله اول پایه های ایمپلنت گذاشته می شود ( این مرحله به دو روش all-on 4 یا all-on 6 متناسب با شرایط تراکم استخوانی فک بیمار انجام می شود )
  • بعداز یک ماه مراجعه میکند بیمار هیلینگ (پیچ روی لثه)روی ایمپلنت بسته می شود
  • بعد 10روز قالبگیری پروتز شروع می شود

فرق ایمپلنت کامل و دندان مصنوعی

هردویک هدف رادنبال میکنند برای بهترجویدن غذا به شما کمک می کند به عضلات صورت کمک میکند از بین نرود ایمپلنت استحکام وطول عمر بیشتری دارد. دندان مصنوعی طول درمان کم و هزینه ی کمتر همچنین  تحلیل استخوان فک در دندان مصنوعی بیشتر می باشد.

روش‌های ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

کل طرح درمان بستگی به سلامت بیمار دارد مثلا دیابتی نباشد یا فشار خون بالا نداشته باشد پوکی استخوان نداشته باشد بنابه هر دلایلی دندان های خود را از دست داده باشند در کل برای ایمپلنت کامل فک بالا و پایین کاشت دندان به روش all-on-4 بهترین روش برای جایگزینی کامل دندان های فک بالا و پایین است دراین روش از 4 پایه ایمپیلنت استفاده شده پروتز ثابت روی آنها نصب می شود. قیمت آن نیز باتوجه به برند ایمپلنت مشخص می شود.

ایمپلنت کامل دهان با آرام بخشی

در برخی موارد با توجه به خواست بیمار و بررسی شرایط بیمار از نظر پزشکی می توان از روش آرامبخشی در دندانپزشکی استفاده کرد. برای آشنایی با این روش می توانید با مقاله سدیشن مراجعه کنید.

برخی از پزشکان یک روزه این کار را انجام می دهند این روش یک پل قوسی کامل یا دندان مصنوعی است که با چهار پایه ایمپلنت دندان در استخوان فک قرار می گیرند. این روش یک راه حل محبوب وموثر برای افرادی است که  تعداد زیادی دندان از دست رفته دارند.

مزایای ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

  • دندان ها دریک جلسه در عرض چند ساعت گذاشته می شود.
  • برای ایمپلنت هر فک 4 پایه استفاده می شود.
  • طبیعی ترین روش برای جایگزینی دندان  های از دست رفته است.
  • افرادی هم که تراکم استخوان کم دارند نیاز به پیوند استخوان قبل جراحی ندارند.
  • مشکلات مربوط به پروتز دندان مصنوعی مانند ساییدگی واصطحاک روی لثه وغیره ندارد.

ایمپلنت کامل به روش all-on 4 یا all-on 6 کدام گزینه بهتر می باشد؟

هر دو ایمپلنت دندان All-on-6 و All-on-4 جایگزین تمام دندان های فک بالا یا پایین می شوند. تنها تفاوت این است که این پل های زیرکونیایی ثابت از چند ایمپلنت دندان برای لنگر انداختن پروتز استفاده می کنند. با ایمپلنت های کمتر، پشتیبانی و احتباس کمتری برای پل زیرکونیایی کلی وجود دارد.

حتی اگر امکان جایگزینی کامل دندان تنها با چهار ایمپلنت در فک بالا وجود دارد، دندانپزشک ایمپلنت ما اغلب استفاده از شش ایمپلنت دندان را برای ثبات بیشتر توصیه می کند. دو ایمپلنت بیشتر هنوز کمتر از یک ایمپلنت به ازای هر دو دندان از دست رفته است. ما اساساً 14 دندان را پشت سر هم با تنها 4 تا 6 ایمپلنت در فک ترمیم می کنیم.

هم در ایمپلنت All-on-6 و هم در ایمپلنت  All-on-4 ، ایمپلنت‌های دهان کامل آنقدر بادوام هستند که می‌توانند از ترمیم کامل هیبریدی قوس پشتیبانی کنند. افزودن دو ایمپلنت دندان به درمان های سنتی All-on-4 باعث آرامش خاطر می شود زیرا بدانید لبخند جدید شما تا حد امکان بادوام و قوی خواهد بود.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین در تهران کیلینیک دکتر آقاجری

ارائه خدمات در  کیلینیک دکتر آقاجری در غرب تهران و شمال شرق تهران ارائه داده می شود مراجعه کنندگان حتی برای ایمپلنت کامل از شهر های اطراف مثل استان البرز و شهریار، اسلام شهر،کرج، قم و حتی از شهرستانهای دور و نزدیک مراجعه دارند. 

ایمپلنت فک بالا و پایین نوعی روش دندانپزشکی است که شامل قرار دادن دندان مصنوعی در هر دو فک بالا و پایین است. این ایمپلنت ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته یا آسیب دیده استفاده می شوند و به بهبود ظاهر و عملکرد دهان کمک می کنند.

فرآیند کاشت ایمپلنت فک بالا و پایین معمولاً شامل چندین مرحله است. ابتدا دندانپزشک معاینه کامل دهان و فک را انجام می دهد تا بهترین روش درمانی را تعیین کند. این ممکن است شامل گرفتن اشعه ایکس یا سایر آزمایشات تصویربرداری برای ارزیابی تراکم استخوان و ساختار فک باشد.

هنگامی که یک برنامه درمانی مشخص شد، دندانپزشک با جراحی ایمپلنت ها را در استخوان فک قرار می دهد. این ممکن است شامل سوراخ کردن سوراخ های کوچک در استخوان و قرار دادن پست های ایمپلنت باشد که به عنوان لنگر برای دندان های مصنوعی عمل می کند. در برخی موارد، ممکن است به یک دوره بهبودی چند ماهه نیاز باشد تا ایمپلنت ها با استخوان ترکیب شوند.

هنگامی که ایمپلنت ها بهبود یافتند، دندان های مصنوعی را می توان به پایه های ایمپلنت متصل کرد. این ممکن است شامل استفاده از اباتمنت ها یا اتصال دهنده های مخصوص برای محکم کردن دندان ها در جای خود باشد. سپس دندانپزشک تناسب و تراز دندان های جدید را بررسی می کند تا مطمئن شود که بایتی طبیعی و راحت ارائه می دهند.

به طور کلی، ایمپلنت فک بالا و پایین می تواند راه حلی طولانی مدت و موثر برای دندان های از دست رفته یا آسیب دیده ارائه دهد. با مراقبت و نگهداری مناسب، این ایمپلنت ها می توانند به بازیابی عملکرد و ظاهر دهان برای سال های طولانی کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Index