ایمپلنت دندان جلو

ایمپلنت دندان جلو چگونه است؟

ایمپلنت دندان جلو یا کاشت دندان های جلویی یکی از موضوعات مهم در حوزه ایمپلنت دندان به حساب می رود. دندان جلو در سلامت و زیبایی فرد بسیار تاثیر گذار است. از دست دادن دندان جلو باعث کاهش اعتماد به نفس حین صحبت کردن و لبخند زدن می شود همچنین گفتار را با مشکل مواجه می کند.

خوشبختانه در سال های اخیر از روش کاشت دندان برای جایگزینی دندان های از دست رفته در اثر ضربه ، تصادف و بهداشت نا مناسب استفاده می شود. کاشت دندان با درصد موفقیت بسیار بالایی قابل انجام است ولی ایمپلنت دندان جلو از ظرافت و پیچیدگی های مربوط به خود برخوردار است که باید توسط پزشک حاذق انجام شود. تخریب شدن بافت های نرم و سخت و مسائل مربوط به زیبایی، از مواردی هستند که هنگام ایمپلنت باید در نظر گرفته شوند. هم چنین وجود یک پزشک ماهر در روند کار تاثیر به سزایی دارد.

امروزه کاشت دندان یکی از متداول ترین روش های درمانی می باشد که در کلینیک های مختلف با قیمت متفاوت ارائه می شود. قیمت ایمپلنت دندان با توجه به جایگاه دندان و نوع ایمپلنت دندانی تعیین می شود.

اهمیت ایمپلنت دندان جلو

دندان های جلو بیش از دندان آسیا دچار ضربه ، آسیب یا شکستگی می شوند. کاشت دندان جلو یک راه حل عالی برای جایگزینی ریشه دندان است. همان طور که می دانید ایمپلنت درون استخوان فک قرار می گیرد و تاج دندان روی آن قرار می گیرد و به آن وصل می شود. مانند دندان طبیعی که به وسیله ریشه خود در فک و لثه ثابت می ماند. با این کار دندان از دست رفته خود را باز می یابید و سلامتی و زیبایی به شما بر میگردد.

اهمیت ایمپلنت دندان جلو در چیست؟

اهمیت ایمپلنت دندان جلو در چیست؟

ایمپلنت دندان جلو برای چه کسانی امکان پذیر نیست؟

اگر دندان های جلویی خود را از دست داده باشید، بهتر است که از ایمپلنت دندان جلو استفاده نمایید.سلامت بافت لثه و استخوان فک امری ضروری است.

در صورتی که شرایط زیر را دارید واجد شرایط ایمپلنت دندان نیستید:

  • بیماری های مزمن مانند سرطان، دیابت کنترل نشده، رادیوتراپی به خصوص در ناحیه فک وصورت
  • مصرف نوشیدنی های الکلی
  • سیگار کشیدن زیاد
  • بیماری پریودنتال می توانند بر روند این درمان تاثیر بگذارند.

ایمپلنت دندان جلو در چند جلسه طول می کشد؟

ایمپلنت دندان جلو با توجه به وضعیت دندان و با صلاح دید پزشک با روش هایی قابل انجام است که در زیر آن ها نام خواهیم برد و درباره هر کدام توضیح می دهیم.

برای ایمپلنت دندان ابتدا دندان آسیب دیده کشیده می شود. پس از آن میزان آسیب به بافت اطراف دندان کشیده مشاهده می شود. با توجه به شرایطی که دندان پزشک از بیمار می بیند، یکی از روش های درمانی زیر را انتخاب می کند.

روش های ایمپلنت دندان جلو کدام است؟

روش اول: نصب کاور اسکرو هم زمان با کاشت فوری ایمپلنت

اگر در ارتفاع عمودی میزان آسیب تا 5 میلیمتر باشد، می توان این شیوه ایمپلنت را انتخاب کرد.استخوان کافی در سقف دهان در این روش برای نگهداری اولیه ایمپلنت وجود داردو سطح مخاط متقارن است. پس از خارج کردن دندان آسیب دیده، بهترین شرایط برای ایمپلنت دندان جلو فراهم می شوند، 24 ساعت پس از کاشت ایمپلنت کاور اسکرو بسته می شود و حدود 3 ماه پس از آن پیچ های نگه دارنده پروتز روی ایمپلنت بسته می شوند.

روش دوم: نصب کاور اسکرو چند ماه پس از کاشت فوری ایمپلنت

در این روش تراکم استخوان به میزان کافی در سقف دهان وجود دارد اما عدم تقارن سطح مخاط بیش از 2 میلی متر است و دیواره بیرونی استخوان بیش از 5 میلی متر است. این روش ایمپلنت دندان جلو همچنان فوری محسوب می شود، ولی کاوراسکرو بلافاصله قرار داده نمی شود، پس از 3 ماه، دوکاور اسکرو نصب می شوند، و پس از 6 ماه پیچ های نگهدارنده پروتز روی ایمپلنت قرار داده می شوند.

روش سوم: نصب کاور اسکرو هم زمان با کاشت ایمپلنت چند ماه پس از پیوند استخوان

این روش برای مواردی است که تراکم استخوان کافی وجود ندارد و آسیب دیواره بیرونی نیز بیش از 5 میلی متر است. حفره دهانی با نسبت برابر از استخوان خود بیمار و استخوان گاو پیوند زده می شود و حفره با مخاط پیوندی بسته می شود. بعد از گذشت یک هفته که بافت نرم ترمیم شد، بخیه ها باز می شوند، پس از گذشت سه ماه، فرآیند هیلینگ ، 2 ایمپلنت کاشته می شوند. 24 ساعت پس از کاشت ایمپلنت دندان جلو ، دو کاور اسکرو قرار داده می شوند، و 3 ماه بعد پیچ های نگهدارنده پروتز بر روی ایمپلنت نصب می شوند.

روش چهارم: کاشت همزمان ایمپلنت و بازسازی استخوان و نصب کاوراسکرو پس از چند ماه

تراکم مناسب استخوان در ناحیه سقف دهان، اجازه کاشت ایمپلنت دندان جلو با تاخیر را می دهد، ابتدا دو ایمپلنت به کمک راهنما کاشته می شوند. چنانچه بخشی از ایمپلنت ها بیرون ماندند، یا ضخامت دیواره بیرونی استخوان کمتر از 2 میلی متر بود، پیوند استخوان موضعی انجام می گیرد و با غشا کلاژنی کاور می شود. بعد از گذشت 3 ماه ، 2 کاور اسکرو پیچی قرار داده می شوند، 6 ماه بعد از کاشت ایمپلنت، پیچ های نگهدارنده پروتز بر روی ایمپلنت قرار داده می شوند.

روش پنجم: نصب کاور اسکرو با تاخیرو کاشت ایمپلنت چند ماه پس از پیوند استخوان شدید

این شیوه روشی است کهبه خاطر عدم تراکم استخوان مناسب مجبور به انجام پیوند استخوان زیادی هستیم، استخوان های آسیب دیده با بلوک های استخوانی بیمار پیوند زده می شوند. بعد از گذشت مدت 2 هفته که بافت های نرم ترمیم شدند، بخیه ها کشیده می شوند.3 ماه بعد از ترمیم برش کامل انجام می شود، و 2 ایمپلنت در موقعیت مناسب کاشته می شود، 3 ماه بعد کاور اسکروها قرار داده می شوند و پس از گذشت مدت 6 ماه پیچ های نگهدارنده پروتز نصب می شوند.

برای اطلاع از هزینه ها کلیک کنید: قیمت ایمپلنت فوری

عواقب از دست دادن دندان جلو و عدم ایمپلنت دندان جلو

پس از کشیدن دندان عوارضی رخ می دهد از جمله سختی در غذا خوردن ، تکلم ، تاثیر در زیبایی و آثار روح و روانی. این موارد عوارض اولیه هستند.

برخی عوارض نیز در طول زمان ایجاد می شوند. قسمتی از لثه و استخوان که دیگر دارای دندان نیست شروع به تحلیل رفتن می کند. این عامل باعث پیر نشان داده شدن صورت می شود. همچنین عضله زبان نیز رشد می کند و فضای دندان خالی را پر می کند. دندان ها نیز به سمت فضای خالی متمایل می شوند و حتی مشکلاتی در ناحیه فک و گیج گاه ایجاد می شود. در اثر تحلیل رفتن لثه در آن ناحیه در دندان های کناری حساسیت به سرما ، گرما و… زیاد می شود و به مرور امکان از دست رفتن این دندان ها وجود دارد. این تاخیر در ایمپلنت انجام آن را در سال های آتی سخت تر می کند.

ما می توانیم از پیوند استخوان یا پودر استخوان استفاده کنیم ولی باید در نظر داشته باشید که استخوان خود فرد چیز دیگریست. در نتیجه طول درمان و هزینه افزایش پیدا می کند و عمر ایمپلنت دندان جلو با کاشت با تاخیر، نسبت به زمانی که تا 6 ماه پس از کشیده شدن دندان کاشت می شود افزایش می یابد.می توانید با انجام ایمپلنت از مزایای ایمپلنت دندانی برخوردار شوید.

عواقب از دست دادن دندان جلو و عدم ایمپلنت دندان جلو

رزرو نوبت

تلفن : 02122887547-09384444595

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید: نکات ایمپلنت دندان

تفاوت ایمپلنت دندان جلو با سایر دندان ها در چیست؟

ایمپلنت دندان جلو از ظرافت و پیچیدگی های مربوط به خود برخوردار است که باید توسط پزشک حاذق انجام شود به همین منظور در روش کاشت ایمپلنت دندان جلو دقت عمل بسیار زیادی را می طلبد. همچنین برای کاشت ایمپلنت دندان جلو 5 روش متداول وجود دارد که با توجه به وضعیت دندان و بافت استخوانی اطراف آن می توان انجام داد در صورتی که برای سایر دندان ها می توان با یک روش که همان کاشت معمولی ایمپلنت است انجام داد.

قیمت ایمپلنت دندان جلو چقدر است؟

قیمت ایمپلنت دندان جلو بستگی به عواملی چون تعداد ایمپلنت، وضعیت بافت استخوانی، نوع ایمپلنت و نوع روشی که کاشت انجام می شود بستگی دارد. قیمت ایمپلنت دندان جلو در این کلینیک مقرون به صرفه و مناسب است و شما با کمترین هزینه می توانید از بهترین خدمات بهره مند شوید.

5/5 - (3 امتیاز)

0 دیدگاه

  1. شیوا رستمی گفت:

    سلام. آقای دکتر آقا جری سوالم این بود که ایمپلنت دندان جلو چقدر طول میکشد؟

    • کرم زاده گفت:

      سلام
      پروسه درمان ایمپلنت بین 2تا 4 ماه طول میکشد ولی در شرایط خاص میشود برای دندان های جلو روکش موقت گذاشت تا از نظر زیبایی فرد دچار مشکل نشود.

  2. شیما گفت:

    ایمپلنت دندان جلو با ایمپلنت دندان عقب تفاوت قیمت دارد؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *