ارتودنسی دندان ایمپلنت شده

ارتودنسی دندان ایمپلنت شده

امکان ارتودنسی دندان ایمپلنت شده وجود دارد؟

ارتودنسی دندان ایمپلنت شده : برخی از بیماران و مراجعین گرامی یک یا چند دندان خود را به دلیل پوسیدگی یا سایر موارد از دست داده اند. به همین دلیل به ایمپلنت دندان احتیاج دارند تا دندان های خود را جایگزین نمایند. در این میان عده ای از نامرتبی دندان ها رنج می برند ، به همین دلیل به درمان ارتودنسی نیز نیاز دارند. در زیر مراحل و توضیحات ارتودنسی دندان ایمپلنت شده را به طور کامل بیان می کنیم.

ارتودنسی دندان ایمپلنت شده به چه صورت است ؟

ارتودنسی دندان ایمپلنت شده به چه صورت است ؟

ایمپلنت دندان چیست؟

ارتودنسی قبل از ایمپلنت : ایمپلنت دندان به نوعی یک انقلاب در دندانپزشکی و یک روش موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته محسوب می شود.

ایمپلنت شامل یک پیچی تیتیانیومی است که دندانپزشک آن را داخل استخوان فک قرار می دهد . سپس روکش پروتزی (قسمت تاج دندان) را روی بخش تیتانیومی نصب می کند.

این روکش بسیار طبیعی بوده ومشابه دندان طبیعی عمل می کند و از دوام بسیار بالایی برخوردار است.

از مزایای ایمپلنت دندانی (برای ارتودنسی دندان ایمپلنت شده ) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی ظاهری
  • افزایش اعتماد به نفس
  • بهبود در جویدن و گوارش
  • بهبود در صحبت کردن
  • راحتی استفاده و بهداشت بالا
  • مقاومت بالا و …

ارتودنسی قبل از ایمپلنت چگونه است؟

در صورتی که به ارتودنسی دندان ایمپلنت شده احتیاج دارید، بهتر است قبل از ایمپلنت، دندان هایتان را ارتودنسی نمایید. زیرا  بریس های ارتودنسی نمی توانند ایمپلنت دندان را حرکت دهند. زیرا ریشه تیتانیومی ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده است. بر عکس دندان های طبیعی بیمار که به وسیله بافت های لثه حمایت می شوند، ایمپلنت ها مستقیما در فک ثابت شده اند، به همین دلیل بریس ها نمی توانند آنها را حرکت دهند.

با صلاح دید دندانپزشک به منظور ایجاد فضای کافی برای ایمپلنت و حرکت ریشه های دندان های طبیعی مجاور به درمان ارتودنسی قبل از ایمپلنت نیاز است. یا این کار دندان های اطراف ایمپلنت صاف و مرتب می شوند.

ارتودنسی قبل از ایمپلنت چگونه است؟

ارتودنسی قبل از ایمپلنت چگونه است؟

آیا با وجود ایمپلنت می توان ارتودنسی را انجام داد؟

اگر دندان های اطراف ایمپلنت دچار نامرتبی باشند بهتر است ارتودنسی قبل از ایمپلنت انجام گیرد، اما اگر دندان های اطراف ایمپلنت مرتب هستند و احتیاج به جابه جایی ندارند ، می توان بعد از  انجام ایمپلنت نیز درمان ارتودنسی را انجام داد. همچنین.

به طور کلی اگر ایمپلنت دندان در جای درستش کاشته شود،ارتودنسی دندان ایمپلنت شده می تواند به راحتی انجام شود. اما اگر ایمپلنت دندان در موقعیت مناسب نبود، بهتر است از دهان خارج شود و اول ارتودنسی صورت گیرد، سپس ارتودنسی دندان ایمپلنت شده انجام شود.

انجام ارتودنسی و کاشت ایمپلنت به صورت همزمان امکان پذیر است؟

دندانپزشک شرایط بیماری که یک یا چند دندان خود را از دست داده است در نظر می گیرد . در برخی موارد می‌توان درمان ارتودنسی را انجام داد تا فضای ایجاد شده میان دو دندان پر شود.

اما در مواردی که فاصله بین دندان ها بیش از حد معمول باشد ، بیمار ابتدا بهتر است فضای خالی دندان را با ایمپلنت پر کند و سپس اقدام به درمان ارتودنسی نماید.

برای بسیاری از بیمارانی که می خواهند کاشت ایمپلنت انجام دهند؛ درمان ارتودنسی نیز مورد نیاز است تا فضای کافی بین دندان‌ها ایجاد شده و ریشه های دندان های اطراف به موقعیت مناسب خود هدایت شوند. در اینصورت دندانپزشک ابتدا با استفاده از ارتودنسی برای افزایش فضای بین دو دندان استفاده می کند؛ تا جای کافی برای جراحی ایمپلنت بین دو دندان ایجاد شود.

همانطور که گفتیم هنگامی که جراحی ایمپلنت دندان انجام شود،ایمپلنت دیگر در استخوان فک ثابت شده و لیگامنتی برای جابه جایی دندان وجود ندارد.

پس امکان جا به جایی ایمپلنت به وسیله ارتودنسی کم است. درنتیجه کار بهتر این است که ابتدا ارتودنسی انجام شود و بعد از آن ارتودنسی دندان ایمپلنت شده انجام گیرد.

خواندن تمامی مقاله های ایمپلنت

رزرو نوبت

تلفن : 02122887547-09384444595

برای اطلاع دقیق از قیمت ها کلیک نمایید: قیمت انواع ایمپلنت دندان

امکان کاشت ایمپلنت برای دندان ارتودنسی وجود دارد؟

بله وجود با صلاح دید دندانپزشکب در ص.رتی که نیاز به کاشت ایمپلنت برای دندان ارتودنسی شده باشد با خارج کردن ارتودنسی عمل کاست ایمپلنت دندان را انجام می دهد و سپس ارتودنسی مجددا نصب می کند.

قیمت ایمپلنت برای دندان ارتودنسی شده چقدر است؟

با توجه به این امر که باید دو مرحله عمل جراحی که شامل عمل کاشت دندان و سپس نصب ارتودنسی می باشد مسلما قیمت بالاتری دارد اما در کلینیک دکتر آقاجری قیمت ایمپلنت برای دندان ارتودنسی شده مقرون به صرفه بوده و نگرنی بابات این قضیه نداشته باشید.

مزیت ایمپلنت بعد از ارتودنسی چیست؟

بریس های ارتودنسی نمی توانند ایمپلنت دندان را حرکت دهند. زیرا ریشه تیتانیومی ایمپلنت به استخوان فک جوش خورده است. بر عکس دندان های طبیعی بیمار که به وسیله بافت های لثه حمایت می شوند، ایمپلنت ها مستقیما در فک ثابت شده اند، به همین دلیل بریس ها نمی توانند آنها را حرکت دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

0 دیدگاه

  1. اردلان شجاعی گفت:

    سلام در حین ارتودنسی هم میشه ایم
    لنت انجام داد یا باید سیم ها و براکت ها برداشته شود؟

  2. پرویزی گفت:

    سلام. دکتر پیشنهاد شما ارتودنسی بعد از ایمپلنت هست یا قبلش؟

  3. امید لطفی گفت:

    دکتر بهتر نیست از بلیچینگ قبل از ایمپلنت استفاده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *