تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک

تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک

تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک چیست ؟

تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک : سابقا برای کاشت ایمپلنت دندان ، از ایمپلنت های متحرک استفاده می‌شد به این صورت که دندان های اطراف فضای بی دندانی تراشیده می شوند و سپس دندان متحرک به آن ها متصل می‌شد. انجام متحرک ایمپلنت به دندان های سالم نیز آسیب می زند ،به همین دلیل از این روش فقط در موارد خاص استفاده می شود. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد ،از روش های به روز برای کاشت ایمپلنت دندان استفاده می شود.

برای اطلاع بیشتر از روش ایمپلنت متحرک ، جایگزینی دندان با بریج دندان را مطالعه بفرمایید. در ایمپلنت به روش جدید از کاشت دندان برای حمایت از یک یا تعدادی دندان از دست رفته استفاده می شود. یک پیچ تیتانیومی به جای ریشه دندان از دست رفته جایگزین می شود. این پیچ دقیقاً مانند ریشه دندان ، درون استخوان فک قرار می گیرد. هنگامی که این پیچ ها در استخوان فک قرار گرفتند ، دندانپزشک با استفاده از پروتز های دندانی روکش را بر روی آنها قرار می دهند.

در تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک می توان گفت که حتی افرادی که هیچ دندانی در لثه خود ندارند ، می‌توانند از این روش استفاده کنند. به این صورت که برای آن‌ها چند ایمپلنت در لثه کاشته می شود و سپس بقیه دندان‌ها به صورت متحرک یا بریج در دهان فرد قرار می‌گیرند و با انجام این کار فرد هیچ مشکلی برای تکلم و غذا خوردن نخواهد داشت.

تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک چیست ؟

تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک چیست ؟

مزایای ایمپلنت دندانی ثابت کدام است؟

برای بیان تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک تفاوت مزیت های هر کدام را بیان می کنیم:

زیبایی ظاهری: پر شدن جای خالی دندان یا تعدادی دندان ، به طبیعی ترین شکل ممکن ، قطعا تاثیر بسیار مهمی در زیبایی ظاهر و به خصوص لبخند شما دارد.

راحتی در استفاده: بعد از مدت زمان کوتاهی که از جایگذاری ایمپلنت دندان می گذرد، به آن عادت خواهید کرد و با دندان طبیعی شما هیچ تفاوتی نداشته و اذیتی برای شما ندارد.

راحتی گفتار: ایمپلنت هیچ گونه حرکتی در دهان شما نداشته و مانند دندان مصنوعی لق یا خرج نمی شود.

جوییدن غذا: جویدن غذا با ایمپلنت دندان شده فرقی با دندان طبیعی ندارد در صورتی که دندان مصنوعی قدرت جوندگی کمتری دارد.

مقاومت بالا: دندان های ایمپلنت شده در صورت استفاده درست دوام بسیار بالایی دارند و. سالیان طولانی برای شخص کارایی دارند.

نظافت راحت: مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای ایمپلنت دندان شده بسیار راحت بوده و هیچ تفاوتی با دندان طبیعی ندارد.

مزایای ایمپلنت دندانی بسیار زیاد و قابل توجه است به همین دلیل عده زیادی تمایل به انجام آن دارند.

دکتر صادق آقاجری با سالها فعالیت و سابقه در این عرصه با تیمی مجرب کار جراحی ایمپلنت شما را برعهده میگیرد.

مزایای ایمپلنت دندانی ثابت کدام است؟

مزایای ایمپلنت دندانی ثابت کدام است؟

مزایای ایمپلنت متحرک کدام است؟

در تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک : بسته به وسعت فضای بی‌دندانی، در اشکال مختلف قابل طراحی است و از یک قسمت اکریلی صورتی و یک یا تعدادی دندان مصنوعی که روی آن قرارگرفته است، تشکیل می‌شود.

از مزیت های پروتز متحرک ، هزینه کمتر آن است ولی گاهی پروتز های متحرک چسبندگی کافی ندارند و ممکن است بیمار حین جویدن یا صحبت کردن با آنها راحت نباشد.

بعلاوه در مواردی که شخص به طور کامل بی دندان نباشد، ممکن است برای سلامتی دندان‌های طبیعی مجاور نیز مشکلاتی ایجاد نماید.

بهترین درمان برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته، ایمپلنت دندانی است این روش جدید ، که بدون ایجاد آسیب به دندان‌های مجاور انجام می شود ، قابلیت جایگزینی دندان‌ها را به صورت ثابت فراهم می‌کند.

تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک از دیدگاهی متفاوت:

تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک :تنها عیب درمان ایمپلنت ثابت ، هزینه و پیچیدگی بیشتری است که نسبت به درمان ایمپلنت متحرک دارد . در موارد ساده یا کمی مشکل، بسته به وضعیت استخوان فک، معمولا برای کار گذاشتن ایمپلنت در استخوان فک به یک تا ۲ جلسه جراحی نیاز است، اما در مواردی که نیاز به بازسازی استخوان یا لثه است، این جلسات ممکن است تا چهار جلسه افزایش یابد.

فردی که کاشت ایمپلنت انجام می‌دهد باید از دندان کاشته شده مانند دندان های طبیعی خود ، بسیار مراقبت کند و هر 6 ماه یکبار برای انجام معاینات به پزشک خود مراجعه کند تا از پوسیدگی های احتمالی و تجمع میکروب‌ها در محل کاشت ایمپلنت جلوگیری به عمل آید.

تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک از دیدگاهی متفاوت

تفاوت ایمپلنت ثابت و متحرک از دیدگاهی متفاوت

دکتر آقاجری جراح لثه و متخصص ایمپلنت دندان و لمینت

 

رزرو نوبت

تلفن : 02122887547-09384444595

برای اطلاع دقیق از قیمت ها کلیک نمایید: قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت ثابت چه تفاوتی با ایمپلنت متحرک دارد؟

ایمپلنت متحرک در واقع همان دندان مصنوعی می باشد که در زمان های قدیم از آن استفاده می شد این ایمپلنت به دلیل آن که در جای خود مستحکم نمی باشد ممکن است فرد را در حین غذا خوردن یا صحبت کردن اذیت کرده یا از جا کنده شود. ایمپلنت ثابت یک روش جایگزینی دندان امروزی است که به استخوان فک متصل شده و جای خود محکم قرار می گیرد و هیچگونه حرکت یا لق شدگی را در خود ندارد.

در صورت از دست دادن تعداد بیشتری دندان چه باید کرد؟

در این صورت شما می توانید هم ایمپلنت ثابت را استفاده کرده و از ایمپلنت متحرک بهره ببرید بدین صورت که برای آن‌ها چند ایمپلنت در لثه کاشته می شود و سپس بقیه دندان‌ها به صورت متحرک یا بریج در دهان فرد قرار می‌گیرند و با انجام این کار فرد هیچ مشکلی برای تکلم و غذا خوردن نخواهد داشت.

ایمپلنت ثابت بهتر است یا ایمپلنت متحرک؟ چرا؟

بسته به انتخاب خود و صلاح دید دندانپزشک متخصص است که با بررسی از وضعیت دندان های شما و همچنین مقدار بودجه ای که تمایل به صرف دارید تشخیص می دهد. ایمپلنت ثابت به نسبت متحرک از قیمت بالا اما دوام بیشتری همانند دندان طبیعی برخوردار است و ایمپلنت متحرک از قابلیت جابه جایی و خارج کردن از دهان برخوردار است.

4.3/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. دادگر گفت:

    سلام آقای دکتر میشه در مورد اوردنچر توضیح بدید؟ برای مادرم میخوایم ایمپلنت بزاریم به صورت اوردنچر

  2. محمد کشاورز گفت:

    سلام خدمت دکتر آقاجری و تیم خوبتون. دکتر من در کلینیک شما 4 عدد از دندان هایم را بریج کردم و بسیار راضی هستم. خواستم ازتون تشکر کنم

  3. اسی گفت:

    اخه چرا همیشه همه چیز تو تهران متمرکز شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *