مهمترین نکات ایمپلنت دندان قبل و بعد جراحی ازنگاه دکتر آقاجری

حیاتی ترین نکات ایمپلنت دندان چیست ؟

دانستن نکات کاشت دندان قبل از انجام آن در روند درمان بسیار کمک کننده خواهد بود. بیماران همواره نگرانی هایی در مورد روند درمان خود ، درد ناشی از ایمپلنت ، وجود یا عدم وجود عوارض ایمپلنت و… دارند. مطالعه منابع معتبر و مقالات به روز علمی این نگرانی ها را بر طرف کرده و اطلاعات درست و به دور از شایعات به بیمار می دهد.

برای کسب اطلاع دقیق از قیمت ها به صفحه هزینه کاشت دندان مراجعه نمایید.

ایمپلنت یکی از روش های درمانی جدید و بهتربن راهکار برای کسانی است که به هر دلیلی یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند. دندان پزشک با در نظر گرفتن نکات ایمپلنت دندان قبل از جراحی و معاینات لازم تصمیم به ایمپلنت دندان می گیرد. اگر شرایط برای ایمپلنت مساعد بود این کار با دقت و ظرافت انجام می گیرد. ایمپلنت از دو قسمت تاج و ریشه تشکیل شده است. فلز به کار رفته در ایمپلنت از تیتانیوم است که یک فلز سازگار با بدن است.

طلایی ترین نکات ایمپلنت دندان

ویژه ترین نکات ایمپلنت دندان که ممکن است برای شما جای سوال داشته باشد در زیر آمده است:

1-درد ایمپلنت دندان چقدر است؟

اولین نکته از نکات ایمپلنت دندان این موضوع را مطرح کردیم.می دانیم که این سوال برای همه مراجعه کنندگان وجود دارد و به خاطر آن مضطرب هستند. درد ایمپلنت در حین جراحی کم بوده و محل جراحی بی حس می باشد. این عمل از کشیدن دندان کم درد تر بوده پس جای نگرانی وجود ندارد.

2-تاثیر روی استخوان فک

از نکات ایمپلنت دندان می توان به جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک اشاره کرد. جایگذاری ایمپلنت نه تنها به فک آسیب نمی زند بلکه از تحلیل رفتن استخوان فک جلوگیری می کند. همچنین فلزی که در ایمپلنت به کار می رود از جنس تیتانیوم است که کاملا سازگار به محیط بدن است و واکنش و حساسیت ایجاد نمی کند.

3-طول درمان ایمپلنت چقدر است؟

زمان انجام ایمپلنت در افراد مختلف متفاوت است. این زمان به استخوان اطراف ایمپلنت بستگی دارد و ممکن است فاصله زمانی گذاشتن ریشه تا تاج 6 ماه به طول بی انجامد. گاهی نیز استجوان اطراف ایمپلنت از وضعیت مطلوبی برخوردار است و بعد از قرار دادن ریشه در همان روز تاج نیز گذاشته می شود. این مورد بسته به نظر پزشک و با صلاح دید وی انجام می شود.

4-قرار دادن ایمپلنت بلافاصله بعد از کشیدن دندان

یکی از نکات ایمپلنت دندان فاصله زمانی بین خارج کردن دندان از بین رفته و گذاشتن ریشه ایمپلنت است. گاهی ممکن است به دلیل فرآیند استخوان سازی این فاصله تا 2 الی 3 ماه طول بکشد.

در صورتی که عفونت در لثه از ریشه دندان خارج شده باقی مانده باشد ، نباید ایمپلنت انجام شود. زیرا این عفونت فعال مشکلاتی برای شخص به وجود می آورد و روند درمان را با مشکل مواجه می کند. پس از از بین رفتن عفونت با راهکار هایی که دندان پزشک با توجه به میزان عفونت برایتان در نظر میگیرد ، شما می توانید به راحتی ایمپلنت را انجام دهید.

دکتر صادق آقاجری با سالها فعالیت و سابقه در این عرصه با تیمی مجرب کار جراحی ایمپلنت شما را برعهده میگیرد.

5-لیفت سینوس فک قبل از ایمپلنت

بیمارانی که مدت زیادی از کشیدن دندان های آسیا و نیش فک بالایشان می گذرد یا به دلیل افزایش سن سینوس استخوان فک بالا درون استخوان گسترش یافته است.

در نتیجه استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت وجود ندارد .از نکات ایمپلنت دندان این است که قبل از قرار دادن ایمپلنت دندان استخوان فک ترمیم شود. و پس از ترمیم یا حدود ۴ ماه آینده پس از ترمیم می توان ایمپلنت را قرار داد.

6-چه کسانی نباید ایمپلنت انجام دهند؟

عمل ایمپلنت دندان در اکثر بیماران قابل انجام است و محدودیتی ندارد. در بعضی موارد که شخص بیماری هایی مثل دیابت کنترل نشده دارد و بیمارانی که تحت رادیوتراپی مخصوصا در ناحیه فک و گردن هستند و بیمارانی که مدت طولانی تحت درمان بیس فسفونات بوده اند ایمپلنت نباید انجام شود.

تجویز ایمپلنت برای این افراد به تشخیص پزشک بستگی دارد. در برخی افراد که به استعمال سیگار ، مواد مخدر و مشروبات الکلی اعتیاد دارند نیز درصدی احتمال موفقیت کاهش می یابد. در نظر داشته باشید قبل از انجام ایمپلنت شرح کاملی از وضعیت سلامتی خود به دندان پزشک بدهید و به سوالات وی به دقت پاسخ دهید.

ایمپلنت دندان علاوه بر مزایای فراوانی که دارد ، با موفقیت انجام ایمپلنت بسیار بالایی در حدود بالای 95 درصد انجام می شود. دقت انجام در این کار توسط دندان پزشک و متریال استفاده شده در آن اهمیت فراوانی دارد.

7-رعایت بهداشت ایمپلنت

از نکات ایمپلنت دندان که حتما باید مد نظر قرار دهید رعایت بهداشت دهان برای دندان های کاشت شده است. با رعایت بهداشت از مشکلاتی مثل عفونت در اطراف ایمپلنت جلوگیری می شود و دوام آن ها افزایش یابد.استفاده از مسواک ، نخ دندان و جرمگیری به موقع همچنین استفاده از وسایل به روز برای تمیز کردن دندان ها مثل دستگاه هواسایی که به وسیله هوا سطح ایمپلنت و دندان ها را تمیز می کند می تواند کمک که ایمپلنت های شما تا پایان عمر همراهتان باشد.

تلفن : 02122887547-09384444595

فرم

چه کسانی نباید ایمپلنت انجام دهند؟

نکات ایمپلنت دندان

از نظر دکتر آقاجری و علم دندانپزشکی کسانی که سرطان ، بیماریهای عفونی ، دیابت و زنان بار دار نباید ایمپلنت انجام بدند.

در صورت وجود عفونت می توان ایمپلنت انجام داد؟

در صورتی که عفونت از ریشه دندان خارج شده باشد به هیچ عنوان نباید اینپلنت انجام داد زیرا این عفونت می تواند روند درمان را با مشکل مواجهه کند. با نصب ایمپلنت این عفونت خارج نشده و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی عفونت پیشروی کرده و به سایر دندان های مجاور نفوذ می کند و سیستم ایمنی بدن را از بین می برد.

چگونه می توان از نکات ایمپلنت قبل از انجام مطلع شد؟

دکتر آقاجری در یک مشاوره ی رایگان قبل از انجام ایمپلنت تمامی نکات قبل و بعد از انجام ایمپلنت را برای شما بازگو می کند و همچنین با بررسی وضعیت دندان و دهان شما مهم ترین نکات مراقبتی از ایمپلنت و قبل از انجام ایمپلنت را برای شما شرح می دهد.

5/5 - (1 امتیاز)

1. زهره سماواتی گفت:

سلام. واقعا خسته نباشید جناب دکتر آقاجری. بنده دندان جلوم رو پیش شما ایمپلنت کردم و عجله هم داشتم به دلیل عقد کنون برادرم شما منو نجات دادین. ممنونم واقعاً

2. شیما کیوانی گفت:

سلام آقای دکتر. خواستم ازتون بابت ایمپلنت خوبی که گذاشتین تشکر کنم