روکش سرامیکی دندان

روکش سرامیکی دندان چیست؟

روکش سرامیکی دندان: هنگامی تاج دندان به دلایل مختلفی چون پوسیدگی ، شکستگی ، ترک خوردگی یا لکه دارشدن و… از بین می روند و دیگر استحکام کافی را ندارد در این حالت می توان با کمک ایمپلنت دندان  یا روش جدید دیگر با نام روکش دندان آن را ترمیم نمود.

روکش دندان دارای انواع مختلفی است که هر کدام از جنس مواد گوناگونی تهیه و ساخته شده اند.این روکش های شامل روکش فلزی دندان ، روکش سرامیکی دندان می باشد. روکش دندان دیگری نیز وجود دارد که ترکیبی از هر دو نوع می باشد و از آن با نام روکش فلزی سرامیکی دندان یاد می شود. روکش سرامیکی یکی دیگر از روش های ترمیم دندان های آسیب دیده و اصلاح طرح لبخند پس از ایمپلنت می باشد که زیباترین نوع روکش های دندان است و تماما از سرامیک خالص ساخته شده که شفافیت و جذابیت را برای دندان های شما به ارمغان می آورد.

ار روکش سرامیکی دندان همچون لمینت دندان برای محافظت از دندان ها و اصلاح طرح لبخند استفاده می شود که علاوه بر زیبایی ، سلامتی و استحکام دندان ها را به نسبت قبل دو چندان برابر می کند. روکش سرامیکی به دلیل آن که نیازی به جراحی لثه ندارد شکل و اندازه ی دندان قبلی را حفظ کرده و عملکردی بهتر از آن دارد.

دکتر صادق آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان می باشد که در کلینیک خود از روکش تمام سرامیکی خالص با کیفیت بهره برده و به عنوان بهترین گزینه برای ترمیم دندان ها به شما پیشنهاد می دهد. با استنفاده از روکش سرامیکی دکتر آقاجری می توانید بهترین لبخند خود را داشته باشید و از روند درمان خود راضی و خشنود باشید.

مزیت روکش تمام سرامیکی دندان چه می باشد؟

بهترین راه برای داشتن دندان هایی زیبا و دلنشین انتخاب بهترین روکش دندان از میان تمامی روکش ها می باشد.از بین تمامی روکش ها بهجرئت می توان گفت روکش سرامیکی دارای مزایا و ویژگی های بهتری می باشد که در ادامه به آن ها ذاشره کرده ایم:

  • مهم ترین ویژگی که این روکش های دندانی دارند و باعث تمایز آن از دیگر روکش ها شده است این می باشد که در هنگام ساخت آن از یک ماده نیمه شفاف بهره برده اند که ظاهری شفاف ، جذاب و خیره کننده را به آن بخشیده است.
  • همچنین ساخت روکش تمام سرامیکی دندان به گونه ای انجام شده است که تطابق بسیار خوبی را با سایر دندان های طبیعی دارد.
  • کیفیت بالایی که روکش تمام سرامیکی دندان دارد باعث دوام بسیار بالا و طولانی مدت آن شده است که خود مزیت مهمی به حساب می آید. شما با نصب روکش سرامیکی دندان تا سال های طولانی دیگر نیازی به ترمیم دندان ها و ترمیم مجدد روکش ها نخواهید داشت.
  • یکی از مهم ترین مزیت های روکش سرامیکی قرار گیری آن بدون فلز داخلی در دندان می باشد که این امر باعث جلب نظر بسیاری از افراد برای روکش کردن دندان های خود شده است.
  • یکی دیگر از مزایای مهم روکش سرامیکی این است که نگران عقب رفتن لثه در هنگام طول درمان نمی باشید.

قیمت روکش سرامیکی دندان در سال 1400

قیمت روکش سرامیکی دندان با توجه به نوع و تعداد مورد نیاز برای دندان های شما بستگی دارد.همچنین انتخاب از برند های مختلف نیز بر این قیمت گذاری تاثیر مستقیم می گذارد.

نوع روکش سرامیکهزینه روکش سرامیک
روکش فلز سرامیک1.400.00 الی 2.000.000
روکش تمام سرامیک1.600.000 الی 2.500.000

ویژگی روکش تمام سرامیکی دندان چیست؟

با ورود فناوری های نوین در عرصه دندانپزشکی امروزه نیز اکثر روکش سرامیکی را با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا که اساسی سه بعدی دارند تهیه می کنند.این امر موجب تولید بهترین و با کیفیت ترین نوع روکش های دندان از نوع سرامیکی می باشد.

یکی از زیباترین روکش های دندانی بدون شک روکش های سرامیکی می باشد که برای تمامی افراد با هر نوع دندانی مناسب می باشد. همانگونه که از نام این روکش ها پیداست روکش تمام سرامیکی دندان را تماما از مواد کامپوزیتی همچون پرسلین که از لحاظ ظاهری شبیه شیشه شفاف است تهیه می کنند.به همین علت است که روکش تمام سرامیکی دندان ظاهری شفاف دارد و به مرور زمان تیره و کدر نمی شود.

ویژگی روکش تمام سرامیکی دندان چیست؟
ویژگی روکش تمام سرامیکی دندان چیست؟

روکش دندان چیست؟

یکی از بهترین روش های اصلاح دندان ها که برای تمامی افراد در سنین مختلف پیشنهاد می شود روکش دندان است.روکش دندان به منظور بازسازی شکل طبیعی دندان و بهبود بهتر عملکرد دندان ها توصیه می شود. از روکش دندانی عموما برای دندان های آسیب دیده ای استفاده می شود که نمی توان آن ها را به وسیله ی پر کردن ترمیم نمود.روکش دندان در حقیقت یک کلاهک مشابه شکل دندان طبیعی است و قالب گیری آن به گونه ای است در ابتدا بر روی دندان قرار گرفته و سپس اندازه و شکل آن مطابق با دندان طبیعی بازسازی می شود.

از روکش دندان به عنوان پروتز ثابت دندان نیز یاد می شود.همانطور که ذکر کردیم روکش های دندانی می تواند از نوع فلزی یا سرامیکی باشند و برخی از آنان نیز ترکیبی از هر دو هستند که پس از قالبگیری از دندان طبیعی توسط پزشک متخصص به لابراتور دندان سازی فرستاده و توسط آن ها ساخته و تهیه می شوند. یکی از بهترین و پر کاربردترین انواع روکش های دندانی روکش تمام سرامیکی می باشد که یک فناوری جدید در عرصه دندان پزشکی محسوب می شود.

روکش سرامیکی دندان زیبایی ظاهری بیشتری را برای دندان ها خلق می کنند و به دلیل شباهت ظاهری با دندان های طبیعی در صورت قرار گیری غیر قابل تشخیص می باشند.به همین دلیل بهترین و طبیعی ترین طرح لبخند را برای شما به ارمغان می آورد.

چه کسانی در اولیت روکش تمام سرامیکی دندان قرار دارند؟

  • افرادی که دندان های آن ها دچار لک شده است.
  • افرادی که لبه ی دندان های آن ها خرد شده است.
  • افرادی که بین دندان های فاصله وجود دارد.
  • افرادی که دندان های آن ها دچار شکستگی یا ترک خوردگی شده باشد.
  • افرادی که دندان های آن ها با گذشت زمان دچار تغییر رنگ و زرد شده اند.
  • افرادی که دندانه ای آن ها بد فرم و نامنظم می باشد.
  • افرادی که از پوسیدگی دندان رنج می برند.
  • افرادی دندان های آن ها با گذشت زمان و عوامل مختلف دچار فرسایش شده است.

پزشک متخصص نصب روکش سرامیکی دندان چه کسی است؟

دندان ها اولین چیزی هستند که در هنگام لبخند زدن نمایان می شوند.حال اگر این دندان ها به دلایلی مختلفی شکسته شده یا لکه دار شوند شکل نامنظمی را به خود می گیرند ، در نتیجه مکن است در هنگام لبخند زدن احساس خجالت کنید یا از لبخند زدن به مدت کوتاهی سر باز زنید. دکتر صادق آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان برای اصلاح طرح لبخند شما و ترمیم دندان های آسیب دیده روکش سرامیکی را به شما پیشنهاد می دهد.

دکتر آقاجری می تواند با استفاده از تکنیک های مهم دندان پزشکی روکش سرامیکی را همراه با ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان های افتاده یا شکسته شده جهت پنهان کردن و رفع عیب های دندانی شما استفاده کند و دندان هایی زیبا را برای شما خلق کند. روکش های سرامیکی به کاربرده شده در مطب دکتر آقاجری دارای کیفیت بالایی از بهترین برند های مطرح در دنیا می باشد که زیبایی دو چندان برابری را برای شما به ارمغان می آورد.کلینیک دکتر آقاجری ارائه دهنده ی انواع بهترین روکش های سرامیکی در جهان می باشد.

قیمت روکش سرامیکی دندان در کلینیک دکتر آقاجری بسیار مناسب تر از سایر کلینیک ها می باشد.دکتر آقاجری از بهترین روکش سرامیکی با قیمتی بسیار مناسب برای بیماران خود تجویز می نماید تا بهترین درمان را برای آن ها انجام دهد.

متخصص ترین پزشک برای اجرای روکش سرامیکی چه کسی می باشد؟
متخصص ترین پزشک برای اجرای روکش سرامیکی چه کسی می باشد؟

روکش فلزی سرامیکی چه نوع روکشی می باشد؟

نوعی دیگر از روکش های دندانی وجود دارد که ترکیبی از فلز و سرامیک هستند.این روکش ها به دلیل به کارگیری فلز از استحکام بالایی برخوردار هستند.اما به دلیل به کارگیری از مواد دگیری در ساخت آن برخی افراد به این نوع روکش ها حساسیت دارند.

به همین دلیل توصیه می شود قبل از انجام این نوع روکش آزمایشی مربوط به حساسیت های دارویی انجام دهید تا از عوارض پس از آن جلوگیری کرده باشید. روکش هایی که از اتصال با یک فلز به سرامیک ساخته شده اند در واقع یک لایه سرامیک بر روی روکش فلزی قرار می گیرد تا بتوان رنگ روکش فلزی را پوشاند و جلوه ای ویژه به آن بخشید.

شفافیت و درخشندگی تنها در روکش های تمام سرامیک پیداست و روکش های فلزی سرامیکی دارای درخشندگی و شفافیتی همچون روکش های تمام سرامیکی نمی باشند.

فرق لمینیت سرامیکی با روکش سرامیکی در چیست؟

در هنگام انجام لمینیت سرامیکی یک تراش خیلی سطحی و کم در حد چند دهم میلیمتر به دندان داده می شود به گونه ای که دندان ضخامت اولیه ی خودش را حفظ کرده و سپس یک روکش سرامیکی آن هم با قطری بسیار کم به دلیل ظرافتی که دارد بر روی دندان قرار می گیرد. اما روکش سرامیکی دارای ضخامت بیشتری به نسبت لمینت دندان دارد و در هنگام نصب ، دندان به تراش بیشتری برای عملکردی بهتر روکش نیاز دارد.

توجه داشته باشید که جنس هر دو مشابه یکدیگر است اما تنها فرق آن ها در مقدار ضخامت و ظرافت است که لمینیت به نسبت روکش سرامیکی از ضخامت کمتری بر خوردار است و هنگامی که به همراه یک روکش بسیار ظریف بر روی دندان قرار میگیرد حالت طبیعی تری را به خود می گیرد.

اما در مقابل روکش تمام سرامیکی دارای ضخامت بیشتری می باشد اما این نکته دلیل بر عیب بودن روکش نمی باشد چرا که در عین حال می تواند بهترین درمان برای ترمیم دندان های آسیب دیده ی شما باشد و بسیاری از دندان پزشکان نیز این روش را برای بسیاری از افراد پیشنهاد می دهند.

تفاوت لمینیت سرامیکی با روکش سرامیکی چیست؟

در لمینیت سرامیکی یک تراش خیلی سطحی و کم در حد چند دهم میلیمتر به دندان داده می شود و سپس یک روکش سرامیکی آن هم با قطری بسیار کم به دلیل ظرافتی که دارد بر روی دندان قرار می گیرد. اما روکش سرامیکی ضخامت بیشتری به نسبت لمینت دندان دارد و در دندان به تراش بیشتری در هنگم نصب نیاز دارد.

مزیت روکش سرامیکی چیست؟

روکش سرامیکی مزایای بیساری دارد که از جمله ی آن می توان به زیبایی دندانو اصلاح طرح لبخند، عدم تحلیل لثه، قرار گرفن بدون داخلی و.. اشاره کرد.

قیمت روکش سرامیکی دندان چقدر است؟

قیمت روکش سرامیکی دندان در کلینیک دکتر آقاجری مقرون به صرفه بسیار پایین تر از مراکز دیگر است اما از کیفیت بالاتری برخوردار است.

Rate this post

0 دیدگاه

  1. پریسا شریفی گفت:

    فرق روکش pfm با روکش سرامیکی چیست

  2. ساره مرادی گفت:

    لمینیت برای دندان ها ضرر ندارد؟

  3. مهدیه صفایی گفت:

    ایا روکش سرامیکی رنگ میگیرد؟

  4. سهیلی گفت:

    در چند جلسه روکش دندان ها اماده میشود؟

  5. زهره گفت:

    طول عمر روکش سرامیکی چقدر است؟ و رنگ آن آیا بعد از متی تغییر میکند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *