حداقل سن برای ایمپلنت دندان

حداقل سن برای ایمپلنت دندان

حداقل سن برای ایمپلنت دندان چقدر است؟

حداقل سن برای ایمپلنت دندان ، یکی از موارد مهم در زمینه درمان دهان و دندان محسوب می شود. ایمپلنت دندان  به دلیل مواد و لوازمی که استفاده می شود قیمت بالایی دارد . قیمت ایمپلنت دندان با توجه به متریال استفاده شده متفاوت است . بهترین قیمت ایمپلنت دندان را می توانید در سایت دکتر صادق آقاجری مشاهده نمایید . به دلایل متفاوتی برای افراد استفاده می شود ولی در بیشتر موارد در افراد بزرگسال به منظور کاشت دندان هایی به جای دندان های طبیعی از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرد .

اما اگر مدتی در اورژانس یک بیمارستان مانده باشید قطعا کودکان و نوجوانانی را می بینید که در حوادث مختلف از ناحیه صورت ، فک و دندان دچار شکستگی ها و ضایعه هایی شدند که تنها راه حل قطعی آن می تواند ایمپلنت باشد . همچنین برخی افراد به صورت مادر زادی دارای مشکلات فک و دندان می باشند .

برخی از عوامل هستند که اگر یک شخص آن را دارا نباشد نمی توان او را واجد شرایط دریافت ایمپلنت دانست . عواملی مانند میزان تراکم استخوان ، سن ، سلامت دهان ، یکپارچگی فک  و… می توانند بر انجام شدن ایمپلنت و ماندگاری آن تاثیر بگذارند . آیتم سن بیمار یکی از مواردی است ما در این مطلب مورد بررسی قرار می دهیم . برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت دکتر آقاجری مراجعه کنید .

اینجاست که این سوال مطرح می شود ” حداقل سن برای ایمپلنت دندان چه سنی است؟ دلیل محدودیت سنی برای انجام ایمپلنت چیست؟ ” .  در ادامه به نکات مهمی در این زمینه اشاره می کنیم .

چه سنی برای ایمپلنت مناسب است؟

بهتر است خیلی عامیانه و بادلیل موضوع  حداقل سن برای ایمپلنت دندان را برایتان شرح دهم . به طور کلی وقتی انسان در سنین رشد قرار دارد تمام اندام های آن در حال تغییر و تحول میباشد . اسکلت و استخوان بندی نیز از این امر مستثنی نیست و به سرعت در حال کاملتر شدن می باشد .

حال استخوان فک یک کودک یا نوجوان را در نظر بگیرید که هرساله بافت آن قویتر شده و سایز و فرم آن دچار تغییر می شود . آیا در چنین شرایطی که بدن ثبات ندارد ، انجام ایمپلنت عقلانی است ؟ حتی اگر هیچ سررشته ای از پزشکی هم نداشته باشد، پاسخ این سوال برایتان روشن است .

معمولا اسکلت افراد تا سن 18 و برخی تا 20 سالگی در حال رشد است لذا انجام ایمپلنت در سنین پایین توصیه نمی شود . به طور کلی حداقل سن برای ایمپلنت دندان را بالای 18 سال می دانند .

چه سنی برای ایمپلنت مناسب است؟

چه سنی برای ایمپلنت مناسب است؟

ایمپلنت در سنین پایین چه خطراتی دارد؟

همانطور که در بالا ذکر شد انجام ایمپلنت در سنین پایین توصیه نمی شود ، زیرا می تواند صدمات جبران ناپذیری برای فرد به امغان بیاورد . در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم .

  • مشکلاتی را برای دندان های نیش به وجود می آورد .
  • در سال های آتی قطعا واصله بین دندان ها را تحت شعاع قرار می دهد .
  • موجب تحلیل استخوان اطراف پروتز می شود .
  • فرم صورت و زیبای آن را تحت الشعاع قرار می دهد .

به همین خاطر قبل از انجام ایمپلنت با استفاده از رادیو گرافی تراکم استخوان فک و دیگر موارد فنی مورد بررسی قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود که فرد واجد الشرایط انجام ایمپلنت می باشد . البته در مواردی که طرف از نظر سن مشکل ندارد ولی دارای نقص در استخوان فک می باشد به تشخیص دکتر می توان از ایمپلنت زیگوماتیک استفاده کرد .

برای افرادی که حداقل سن برای ایمپلنت دندان را دارا نیستند روش هایی در نظر گرفته می شود که عمدتا موقتی بوده و به بیمار کمک می کند تا زمانی که به سن و  شرایط مناسب برای انجام ایمپلنت برسند . در این مدت طبق نظر پزشک می توان از روش هایی مانند بریج استفاده کرد .

قطعا کاشت ایمپلنت در فک یک فرد جوان کیفیت بیشتری خواهد داشت و ماندگاری آن بیشتر است .

حال یک سوال برای برخی از افراد پیش می آید که ایمپلنت در سنین بالا به چه صورت است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت در سنین بالا اگر فرد دارای بیماری خاصی که انجام عمل را تحت الشعاع قرار دهد نباشد مشکلی نیست .

برخی از بیماری ها مانند قند ، بیماری های قلبی ، مشکلات انعقاد خون و مواردی از این قبیل که افراد مسن گاها با آنها دست و پنجه نرم می کنند  می تواند فرد را از لیست واجدین شرایط  انجام ایمپلنت خارج کند . معمولا با توجه به شرایط و خواسته های بیمار،  نوع ایمپلنت و نوع مواد ایمپلنت انتخاب می شود .

رزرو نوبت

تلفن : 02122887547-09384444595

برای اطلاع دقیق از قیمت ها کلیک نمایید: قیمت ایمپلنت دندان

سوالات متداول

1قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت ایمپلنت ها بسته به کیفیت و کشور سازنه آن متفاوت هستند . البته تمامی ایمپلنت های به کار رفته در مرکز ما دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. برای اطلاع از قیمت ها به لینک ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

2بیمه ایمپلنت دندان چگونه است؟

یکی از سوالاتی که ذهن مراجعه کنندگان را درگیر می کند ، این است که آیا بیمه شامل ایمپلنت دندان می شود و چه بیمه هایی؟ برخی از بیمه های تکمیلی جدیدا ایمپلنت های دندانی را زیر پوشش خودشان برده اند. ما با بیمه ایران ، پارسیان ، کلیه بانک ها ، دانشگاه آزاد ، آتیه سازان حافظ… ادامه در بیمه ایمپلنت دندان

3طول درمان ایمپلنت دندان چقدر است؟

طول درمان ایمپلنت دندان : از پرسش هایی که ذهن بیماران را مشغول می کند این است که ایمپلنت های درمانی چقدر طول می کشد؟ یعنی زمانی که ایمپلنت کار گذاشته می شود تا زمانی که روکش تحویل داده می شود. طول درمان به عوامل خیلی زیادی بستگی دارد از یک روز تا یک سال ممکن است طول بکشد.

4آیا ایمپلنت ها ایمن هستند و چه مدت دوام خواهند داشت؟

ایمپلنت یک روش درمانی مطمئن و خوب است.تقریبا صحیح است که بگوییم ایمپلنت ها ، دقیقاً مانند دندان های طبیعی البته تا زمانی که شما از آنها مراقبت می کنید ، دوام می آورد.

5انواع ایمپلنت دندانی چیست؟

سه نوع معمول کاشت دندان وجود دارد که می توانید از بین اندواستیل ،ساب پریواستیل و زایگوماتیک انتخاب کنید.

بهترین سن برای کاشت ایمپلنت چه زمانی است؟

دندان های انسان در زمان رشد از استحکام پایینی برخوردار است به همین دلیل بهترین سن برای کاشت ایمپلنت را بالای 18 سال می دانند.

آیا کاشت ایمپلنت در سنین پایین خطرآفرین است؟

بله انجام ایمپلنت در سنین پایین توصیه نمی شود ، زیرا می تواند صدمات جبران ناپذیری را برای فرد به امغان بیاورد.

روش جایگزینی ایمپلنت در سنسن پایین چیست؟

برای افرادی که حداقل سن برای ایمپلنت دندان را دارا نیستند روش هایی در نظر گرفته می شود که عمدتا موقتی بوده و به بیمار کمک می کند تا زمانی که به سن و  شرایط مناسب برای انجام ایمپلنت برسند . در این مدت طبق نظر پزشک می توان از روش هایی مانند بریج استفاده کرد .

کاشت ایمپلنت در سنین بالا به چه صورت است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در سنین بالا اگر فرد دارای بیماری خاصی که انجام عمل را تحت الشعاع قرار دهد نباشد مشکلی نیست .

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. حنیفه زاده گفت:

    من 19 سالم هست می تونم ایمپلنت انجام بدم. چون 5 تا دندان ندارم. لطفا مشاوره بدید.

  2. سیاح گفت:

    سلام پدر من سن بالایی دارد ایا امکان گذاشتن ایمپلنت برای ایشان با توجه به سنشون هست؟

  3. محمد مسلمی گفت:

    سلام. دکتر ایمپلنتی برای دوران رشد وجود ندارد که بکارند و پس از رشد کامل آن را بکشند و ایمپلنت معمولی کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *