جراحی دندان عقل

معتبر ترین کلینیک جراحی دندان عقل کدام است؟

جراحی دندان عقل: به دندان های آسیاب چهارم دندان عقل می گویند که یکی از دندان های دائمی است. دندان عقل آخرین دندانی است که در دهان رشد می کند. ممکن است برخی از افراد فاقد دندان عقل باشند که این موضوع ارثی می باشد. همچنین در برخی دیگر از افراد ممکن است یک فرد بیشتر از چهار دندان عقل داشته باشد. دندان عقل تقریبا در سنین 17 تا 25 سالگی در دهان ظاهر می شود.

رشد دندان عقل با درد بسیاری همراه است و ممکن است در برخی از افراد به دلیل رشد نا مناسب نیازمند به جراحی باشد. اما دندان عقل از دسته دندان هایی می باشد که نسبت به سایر دندان های کناری زودتر پوسیده می شود و این ضایعه با درد بسیاری همراه است. در چنین زمانی تنها راه درمان کشیدن دندان عقل و جراحی دندان عقل است.

جراحی دندان عقل یکی از حساس ترین جراحی هایی می باشد که نیازمند دقت بالا و مهارت در جراحی می باشد. در نتیجه این امر باید زیر نظر دندانپزشکی که تخصص و تجربه ی لازم در زمینه انواع جراحی دندان عقل دارد انجام شود. در بین دندانپزشکان معتبر و متخصص در کشور، دکتر آقاجری متخصصجراحی لثه و ایمپلنت دندان با نزدیک بر 20 سال سابقه ی فعالیت یکی از با تجربه ترین و متبحر ترین دندانپزشکان در زمینه جراحی دندان عقل نهفته است.

دکتر آقاجری علاوه بر تخصص در زمینه جراحی دندان عقل، در زمینه کاشت ایمپلنت دندان نیز تخصص و تبحر بالایی داشته و با دارا بودن دانش و اطلاعات بالا از انواع ایمپلنت دندان و جراحی های مرتبط با آن می تواند تضمین ارائه خدمات با کیفیت در عین دارا بودن قیمت مناسب را بدهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی جراحی دندان عقل یا قیمت ایمپلنت دندان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید.

آیا کشیدن دندان عقل اجباری است؟

کشیدن دندان عقل: در ابتدای پیدایش دندان و تکامل آن در دهان در هر ردیف 4 دندان آسیای قرار دارد که به مرور تحلیل رفته و باعث کشیدن دندان عقل میشود و  به 3 ردیف میرسد. همچنین در برخی از افرادی که فک آن ها کوچک بوده یا فرم دندان های آن ها نامناسب است جهت کاشت ایمپلنت  مجبور به کشیدن دندان عقل می شوند.

از سنین 17 تا 24 سالگی دندان هایی در کنار دندان آسیا به وجود می آیند که به آن دندان عقل گفته میشود. بدیهی است که اسم این دندان ارتباطی با تکامل ذهنی افراد ندارد. در صورتی که به وجود آمدن این دندان ها باعث فشردگی در سایر دندان های داخل دهان شود یا دندان عقل امکان رویش نداشته باشد و باعث رنجش شخص شود، آن را با کمک جراحی لثه درمان می کنند. ولی تا زمانی که در دهان است و مشکلی ایجاد نمیکند و باعث فشردگی دندان های دیگر نمیشود، احتیاج به کشیدن ندارد.

در ضمن داشتن دندان عقل بسیار ضروری است زیرا که به هنگام جویدن غذا به دندان های آسیای یک و دوم کمک میکند. دندان عقل در عمق دهان قرار دارد و از این رو تمیز نگه داشتن آن بسیار دشوار است به همین علت خیلی زود دچار پوسیدگی می شود. در صورتی که ناچار به کشیدن دندان های عقل خود شدید توجه داشته باشید مرکز کلینیکی را انتخاب کنید که دارای نشان معتبر پزشکی و پزشکانی متخصص باشد.

یکی از بهترین و معتبر ترین کلینیک های دندان پزشکی در تهران کلینیک دکتر صادق آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت  دندان در ایران است. ایشان با دارا بودن مدرک معتبر از بهترین مراکز دندانپزشکی در جهان سالیان طولانی است که فعالیت خود را آغاز کرده و با کسب تجربه و دانش بیشتر توانسته است خدمات متنوع با کیفیت بالا به مشتریان خود ارائه دهد.

دکتر آقاجری دارای تجربه بالا و سابقه ی درخشان در خدمات دندانپزشکی می باشد. در صورتی که ناچار به کشیدن دندان عقل و جراحی آن شدید می توانید با مراجعه به کلینیک ایشان و کسب مشاوره رایگان در رابطه با نحوه ی جراحی بهترین جراحی دندان عقل را در محیطی کاملا بهداشتی و تجهیزات استریل شده دریافت نمایید.

هزینه جراحی دندان عقل چقدر است؟

اگر دندان عقل شما کامل رشد کرده باشد یعنی نیازی به جراحی دندان عقل نهفته نیست و دندان نیاز به کشیدن ساده دارد قیمت آن پایین تر از جراحی می شود و اگر دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته باشد هزینه جراحی دندان عقل با توجه به موقعیت دندان، حجم جراحی و… متفاوت است که دندان پزشک پس از معاینه کامل هزینه را تعیین می کند.

اگر از بیمه های دندانپزشکی برخوردار باشید شرکت بیمه تمام یا بخشی از هزینه جراحی دندان عقل نهفته را پرداخت می کند. پرداخت هزینه بستگی به شرکت بیمه دارد. دکتر آقاجری متخصص ایمپلنت و جراحی لثه، با بیشتر بیمه های کشور مانند بیمه ایران، دانا، آتیه سازان حافظ، آسیا و کلیه بانک ها قرارداد دارد.

شما عزیزان می توانید برای مشاوره و اخذ نوبت با شماره های مطب تماس بگیرید.

خدماتهزینه ها
جراحی دندان عقل نهفته در نسج نرم600,000 الی 1,200,000 تومان
جراحی دندان عقل نهفته در نسج سخت800,000 الی 1,200,000 تومان
جراحی دندان عقل نهفته در استخوان1,000,000 الی 1,200,000 تومان
جراحی دندان عقل نیمه نهفته900,000 الی 1,200,000 تومان

انواع دندان عقل

  • دندان عقل که به شکل کامل رشد کرده است.
  • نیمه نهفته
  • کاملاً نهفته

حتی امکان دارد این دندان اصلاً بوجود نیامده باشد یا حتی بیشتر از یک دندان عقل نهفته در هر سمت فک وجود داشته باشد. دندان عقل برای رشد مانند هر دندان دیگری به فضای کافی در استخوان فک نیاز دارد،در صورتی که این فضای لازم را نداشته باشد نمی‌تواند به صورت کامل از لثه خارج شود و به صورت نهفته یا نیمه نهفته ظاهر می شود.

کشیدن دندان عقل بدون جراحی چگونه امکان پذیر است؟

معمولا زمانی که از دندان درد صحبت میشود اکثر مردم یاد دندان عقل می افتند که درد آن بسیار زیاد است و از آنجایی که در انتهای دهان قرار دارد کشیدن آن دشواری های خواست خودش را برای بیمار دارد.

اگر دندان عقل تا حدودی رشد کرده باشد باکتری و امراض دور آن جمع می شوند یا اگر کامل روییده باشد ولی بهداشت آن رعایت نشود دچار پوسیدگی خود دندان و آسیب رساندن به دندان های مجاور میشود. از این رو مجبور به کشیدن دندان عقل می شوید.

در کشیدن دندان عقل جراح فک و صورت یا دندان پزشک دندان عقل را با لیزر می کشد تا بیمار دردی را احساس نکند.این عمل غالبا در مطب یا کلینیک مثل کلینیک دکتر آقاجری انجام میشود اما در موارد خاص به بیمارستان مراجعه میشود. اگر پس از جراحی یا عمل کشیدن دندان عقل دهان و دندان ها دچار عفونت شوند دکتر دندان پزشک آنتی بیوتیک برایشان تجویز میکند.

کشیدن دندان عقل بدون جراحی

تشخیص انواع دندان عقل به چه صورت است؟

شما می توانید با معاینه دهان خود و پیدا کردن چهار دندان در انتهای فک خود از وجود دندان عقل مطمئن شوید ولی اگر این دندان ها مشاهده نشد یعنی دندان عقل نهفته یا نیمه نهفته است. دندانپزشک برای اطمینان به یک عکس رادیولوژی نیاز دارد تا بتوانند با بررسی عکس، به موقعیت و نوع دندان عقل پی ببرد.

دندان عقل نهفته در سینوس

دندان عقل نهفته در سینوس

همانطور که در عکس زیر مشاهده می کنید(در قسمت پایین عکس) ، دندان عقل داخل سینوس می باشد و جراحی آن بسیار سخت و حساس است. در قسمت بالای تصویر نیز دندان عقل خارج شده را مشاهده می کنید ، که بدون هیچ آسیبی به سینوس و بافت اطراف دندان به طور کامل خارج شده است. در چنین مواردی انتخاب دندان پزشک با تجربه و متبحر بسیار حائز اهمیت است و نتیجه نهایی را تضمین و تعیین می نماید.پس از این جراحی بیمار با کمترین درد و در سلامتی کامل کلینیک را ترک کرد.

مشکلاتی که دندان عقل به وجود می آورد چیست؟

اگر دندان عقل نیمه نهفته باشد غذا و باکتری ها در لثه اطراف دندان قرار می گیرند و به دلیل اینکه این دندان انتهای فک قرار دارد تمیز کردن آن سخت است. اگر مواد غذایی و باکتری مدت زیادی در لثه بماند منجر به تشکیل پلاک می شود. پلاک به یک لایه چسبنده گفته می شود که روی دندان ها قرار می گیرد و زمانیکه اسید حاصل از فعالیت باکتری ها با بزاق دهان و باقیمانده مواد غذایی ترکیب شود تشکیل می شود. اگر پلاک ایجاد شده، تمیز نشود مشکلاتی به وجود می آید:

پوسیدگی یا همان کرم خوردگی دندان :پلاک زمانی که سطح دندان را بشکند پوسیدگی دندان ایجاد می شود که اگر پیشرفت کند دندان را سوراخ میکند و باعث آسیب به دندان می شود.

بیماری های لثه :هنگامی که اسید از پلاک آزاد شود عفونت لثه رخ می دهد و لثه دچارعلائمی مثل قرمز شدن، متورم شدن و حالت درد نشان می‌شود . بیماری های لثه دندانهای کناری و استخوان اطراف دندان عقل را  درگیر می کند.

پری کورونیت :زمانی که در بافت نرم اطراف دندانها عفونت ایجاد شود پری کورونیت رخ می‌دهد.

آبسه :هنگامی که دندان عقل یا بافت اطراف آن توسط عفونت باکتری ها چرک کند آبسه تشکیل می شود.

کیست :در برخی مواقع اگر دندان عقل جراحی نشود باعث به وجود آمدن کیست می شود.

لزوم کشیدن یا جراحی دندان عقل چیست؟

دندانهای عقل اگر در جای درست خود رشد کنند مانند هر دندان دیگری مفید است. خیلی از افراد اعتقاد دارند نباید دندان عقل را کشید و باید آن را ترمیم کرد. تا زمانی که دندان عقل باعث ایجاد درد و ناراحتی نشود کشیدن آن لزومی ندارد. زمانی که این دندان باعث آسیب به دندانهای مجاور شود و به شکل درستی رشد نکرده باشد و فرد در انتهای دهان خود درد احساس کند باید حتما به دندانپزشک مراجعه و نسبت به جراحی دندان عقل اقدامات لازم انجام شود.

دندان عقل به دلیل دسترسی کم نسبت به دیگر دندان ها بیشتر دچار پوسیدگی می شود. دندانپزشک پس از معاینه تشخیص می دهد که دندان عقل نهفته نیاز به کشیدن یا جراحی دارد. برای تشخیص بهتر، دندانپزشک عکس رادیولوژی دندان را مشاهده می کند تا تصمیم درستی بگیرد.

لزوم جراحی دندان عقل نهفته

روش های جراحی دندان عقل نهفته

کشیدن دندان عقل :اگر دندان عقل نهفته نباشد و به طور کامل رشد کرده باشد نیاز به کشیدن ساده دارد. این کار توسط دندانپزشک با بی حسی موضعی انجام می شود. دندانپزشک از طریق سوزن باریکی ماده بی حس کننده را در اطراف لثه دندان موردنظر تزریق می کند سپس با استفاده از تجهیزات لازم دندان عقل کشیده می شود.

جراحی دندان عقل نهفته : زمانی که دندان عقل کاملاً نهفته باشد یا بخشی از آن را لثه پوشانده باشد جراحی دندان عقل نهفته صورت می گیرد. در جراحی، دندانپزشک به کمک سوزن باریک ماده بی حسی را به اطراف لثه های دندان تزریق می کند و سپس در اتاق عمل بیمارستان برای بیهوش کردن بیمار از داروی IV یا همان داروی بیهوشی استفاده می شود. جراحی دندان عقل نهفته نیاز به برشی کوچکی در لثه دارد تا دندان عقل بصورت کامل از آن خارج شود.

جراحی دندان عقل نهفته باید توسط دندان پزشک مجرب انجام شود تا دوران نقاهت آن کمتر باشد. دکتر صادق آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت با سابقه بالا در زمینه تمامی خدمات دندانپزشکی جراحی دندان عقل نهفته را با کمترین درد و پیشرفته ترین روش های پزشکی انجام می دهد.

توصیه های لازم برای بهبود پس از جراحی دندان عقل نهفته

  •  آب دهان خود را به آرامی قورت دهید.
  • از سمت دندانی که جراحی شده غذا نجوید.
  • از استعمال دخانیات و سیگار خودداری شود.
  • برای تسکین درد و ورم از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • فعالیت های سنگین و ورزش کردن را برای چند روز کنار بگذارید.
  • بهتر است در چند روز اول برای نوشیدن مایعات از نی استفاده کنید.
  • هنگام خواب به کمک یک بالش اضافه سر خود را کمی بالا نگه دارید.
  • در 24 ساعت اول از دهانشویه و نوشیدنی های گرم استفاده نکنید.
  • اگر ورم و خونریزی شدید داشتید حتما به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
  • شب اول پس از جراحی مسواک نزنید و روزهای بعد به آرامی مسواک بزنید.
  • اگر درد زیادی داشتید از مسکن هایی که دندانپزشک تجویز کرده به موقع استفاده کنید.
  • بعد از جراحی دندان عقل خونریزی طبیعی است و نیازی به مراجعه به دندانپزشک نیست.
  • از خوردن غذاهای سفت و داغ خودداری شود. در 24 ساعت بعد از جراحی، بهتر است غذاهای آبکی مثل سوپ مصرف کنید.
  • پس از 24 ساعت می توانید برای تمیز شدن دهان از لخته های خون، دهانشویه ضدعفونی کننده به مدت چند روز استفاده کنید.
  • اگر خونریزی داشتید یک تکه گاز استریل تمیز و به اندازه کم، روی محل جراحی قرار دهید و دهان را با فشار ملایم بسته نگه دارید.

آیا جراحی دندان عقل اجباری است؟

اگر دندان عقل تا حدودی رشد کرده باشد باکتری و امراض دور آن جمع می شوند یا اگر کامل روییده باشد ولی بهداشت آن رعایت نشود دچار پوسیدگی خود دندان و آسیب رساندن به دندان های مجاور میشود. از این رو مجبور به کشیدن دندان عقل می شوید.

قیمت جراحی دندان عقل چقدر است؟

قیمت جراحی دندان عقل به تعداد دندان خراب بستگی دارد اما با مراجعه به کلینیک دکتر آقاجری یا با تماس با شماره های موجود در سایت می توانید از قیمت دقیق جراحی دندان عقل مطلع شوید.

ایا می توان بدون جراحی دندان عقل را کشید؟

در کلینیک دکتر آقاجری دندان عقل را بدون هیچگونه جراحی و خراشی انجام می شود. این عمل با استفاده از دستگاه لیزر انجام می شود که نه تنها روند درمان را سریع بلکه طول درمان را نیز سرعت می بخشد.

5/5 - (2 امتیاز)

0 دیدگاه

  1. ثریا گفت:

    دکتر من دوتا دندون عقلِ نیاز به جراحی دندان عقل دارم. آیا با بیهوشی یا سدیشن میتونین دوتاشو تو یک جلسه انجام بدین؟

  2. محمد عسگری گفت:

    سلام. ببخشید هزینه جراحی دندان عقل نهفته چقدر است؟

  3. پرویز زنده دل گفت:

    سلام. ببخشید انجام اعمال دندان پزشکی منجر به لیکن پلان دهانی میشود واقعاً؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *