جایگزینی دندان با بریج دندان

جایگزینی دندان با بریج دندان

جایگزینی دندان با بریج دندان چگونه است ؟

برای جایگزینی دندان با بریج دندان دو دندان کناری ناحیه ای که دندان وجود ندارد، را تراش می‌ دهند و یک پروتز را که شامل سه دندان مصنوعی است، روی این دو دندان و قسمتی که دندان ندارد قرار می دهند. این راه حل یکی از روش های جایگزینی دندان های از دست رفته است مانند انواع کاشت دندان. وقتی یک دندان از لثه خرج می گردد، فضای خالی بین دو دندان ایجاد می‌گردد، و برای جایگزین کردن دندان از دست رفته از بریج دندان که به نوعی روکش دندان است استفاده می شود.

جایگزینی دندان با بریج دندان
جایگزینی دندان با بریج دندان

انواع بریج در جایگزینی دندان با بریج دندان کدام است ؟

برای جایگزین کردن دندان از دست رفته با روش بریج می توان از انواع زیر استفاده کرد :

  • بریج معمولی
  • بریج معلق
  • پیوند مریلند
  • بریج بر پایه ایمپلنت

قیمت بریج دندان در سال 1400

قیمت بریج دندان به نوع بریج و تعداد نصب شده ی آن بستگی دارد که در جدول زیر قیمت هر واحد بریج ذکر شده است:

قیمت بریج دندان برای هر واحد دندانمحدوده قیمتمتوسط قیمت
بریج معمولی 1.000.000 الی 2.700.00 تومان 1.300.000 تومان
بریج کانتی لور( بریج معلق) 1.000.000 الی 2.700.000 تومان 1.300.000 تومان
پیوند مریلند 800.000 الی 1.300.000 تومان 900.000 تومان
بریج بر پایه ایمپلنت 2.200.000 الی 9.000.000 تومان 3.000.000 تومان

نحوه ی انجام بریج دندان چگونه است؟

از روش جایگزینی دندان با بریج دندان برای دندان کشیده شده ای که دو طرف آن دندان وجود دار استفاده می شود. دندان پزشک به این صورت این کار را انجام می دهد که ،دندان های جانبی را ابتدا تراش داده و فضای مناسب برای قرار دادن پروتز سه دندانی را آماده می کند . این پروتز روی فضای بی دندانی و دندان هایمجاور آن قرار می گیرد. درواقع کاری که انجام می شود، مشابه یک پل است که بین دو دندان قرار می گیرد .به همین دلیل به آن بریج می گویند.

برای جایگزینی دندان با بریج دندان ، بایستی در دوطرف فضای بی دندانی ، دندان های پایه وجود داشته باشند. و این دندان ها، بایستی از نظر مقاومت ریشه و لثه در وضعیت سلامتی قرار داشته باشند. دکتر صادق آقاجری با سالها فعالیت و سابقه در این عرصه با تیمی مجرب کار جراحی ایمپلنت شما را برعهده میگیرد.

مراقبت از دندان ها در روش جایگزینی دندان با بریج دندان

بر عکس ایمپلنت دندان که شرایط نگهداری از آن ساده بوده و مشابه دندان طبیعی است ، بریج دندان به نگهداری ویژه تری وجود دارد.باید به دقت روی تمام تاج ها تمیز شود. ضمن اینکه زیر بریج هم فضای خالی وجود دارد و باید تمیز گردد.

مزایای بریج دندان چیست؟
مزایای بریج دندان چیست؟

مزایای بریج دندان چیست؟

روش جایگزینی دندان با بریج دندان از مزایی نیز برخوردار است. از جمله :

  • پایین بودن قیمت بریج دندان
  • دوام و ماندگاری بالا
  • بالا بودن سرعت جایگزینی دندان با بریج دندان
  • بهبود در وضعیت ظاهری صورت ، دندان ها و لبخند بیمار
  • بهبود عمل جویدن و صحبت کردن
  • ظاهری طبیعی و مشابه دندان شخص
  • سالم ماندن دندان های زیر روکش در صورت رعایت بهداشت
  • در روش جایگزینی دندان با بریج دندان ، دندان ها به سمت فضای خالی خم نمی شوند.

 

 

جایگزینی دندان با بریج دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

معمولا جایگزینی دندان با بریج دندان در اولویت پایین تری نسبت به ایمپلنت قرار دارد. اکثرا زمانی این کار انجام می گیرد که امکان ایمپلنت برای شخص وجود ندارد .

ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی برای دندان های از دست رفته است. البته بریج دندان نسبت به پروتزهای متحرک بهتر و راحت تر بوده است.

جایگزینی دندان با بریج دندان بر پایه ایمپلنت

جایگزینی دندان با بریج دندان بر پایه ایمپلنت مشابه دندان طبیعی خود فرد انجام می گیرد ، که به جای این که بریج روی دندان طبیعی نصب شود، بر روی ایمپلنت نصب می شود.

اکثر اوقات هنگامی که بریج بر پایه ایمپلنت انجام می شود ، یک ایمپلنت دندان در استخوان فک جایگزین یکی از دندان‌های از دست رفته می‌شود، سپس از آن روکش دندان متصل به دندان مصنوعی، به ایمپلنت وصل می‌شود.

جایگزینی دندان با بریج دندان در چه صورت انجام می شود ؟

در مواقعیی از این روش استفاده می‌شود که بیش از یک دندان خود را از دست داده ‌اید. همچنین ممکن است در شرایطی استفاده شود که  نگران فشار زیادی  که بر چند ایمپلنت تکی که به یکدیگر متصل نیستند هستیم.

به عنوان مثال زمانی که دندان قروچه دارید ، فشار بیش از حد معمول بر ایمپلنت های تکی وارد می‌شود. این فشار زیاد امکان سست شدن ایمپلنت در داخل استخوان و در نتیجه عدم موفقیت آن را افزایش می‌دهد. در حالی که بریج در پایه ایمپلنت فشاری وارده بر هر ایمپلنت دندان را کاهش می‌دهد و نیرو را توزیع می ‌کند. در صورتی که ایمپلنت در مجاورت دندان طبیعی جایگذاری شده باشد، دندان‌های طبیعی و لثه پیرامون آن باید از سلامت کافی برخوردار باشند.

برای اطلاع دقیق از قیمت ها کلیک نمایید: هزینه کاشت دندان

چه مواقعی جایگزینی دندان با بریج دندان بر پایه ایمپلنت انجام می شود ؟

در برخی شرایط ممکن است امکان انجام ایمپلنت در قسمتی از دهان وجود نداشته باشد. ممکن است استخوان فک برای نگهداری از ایمپلنت مقاوم نباشد یا موقعیت آن به عصب یا حفره سینوس بیش از حد نزدیک باشد . در چنین مواردی ممکن است دندان‌ پزشک شما از کاشت ایمپلنت منصرف شود و از جایگزینی دندان با بریج دندان بر پایه ایمپلنت استفاده نماید.

رزرو نوبت

تلفن : 02122887547-09384444595

سوالات متداول

1قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت ایمپلنت ها بسته به کیفیت و کشور سازنه آن متفاوت هستند . البته تمامی ایمپلنت های به کار رفته در مرکز ما دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. برای اطلاع از قیمت ها به لینک ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

2بیمه ایمپلنت دندان چگونه است؟

یکی از سوالاتی که ذهن مراجعه کنندگان را درگیر می کند ، این است که آیا بیمه شامل ایمپلنت دندان می شود و چه بیمه هایی؟ برخی از بیمه های تکمیلی جدیدا ایمپلنت های دندانی را زیر پوشش خودشان برده اند. ما با بیمه ایران ، پارسیان ، کلیه بانک ها ، دانشگاه آزاد ، آتیه سازان حافظ… ادامه در بیمه ایمپلنت دندان

3طول درمان ایمپلنت دندان چقدر است؟

طول درمان ایمپلنت دندان : از پرسش هایی که ذهن بیماران را مشغول می کند این است که ایمپلنت های درمانی چقدر طول می کشد؟ یعنی زمانی که ایمپلنت کار گذاشته می شود تا زمانی که روکش تحویل داده می شود. طول درمان به عوامل خیلی زیادی بستگی دارد از یک روز تا یک سال ممکن است طول بکشد.

4آیا ایمپلنت ها ایمن هستند و چه مدت دوام خواهند داشت؟

ایمپلنت یک روش درمانی مطمئن و خوب است.تقریبا صحیح است که بگوییم ایمپلنت ها ، دقیقاً مانند دندان های طبیعی البته تا زمانی که شما از آنها مراقبت می کنید ، دوام می آورد.

5انواع ایمپلنت دندانی چیست؟

سه نوع معمول کاشت دندان وجود دارد که می توانید از بین اندواستیل ،ساب پریواستیل و زایگوماتیک انتخاب کنید.

بریج دندان چیست؟

بریج دندان یکی دیگر از روش های جایگزینی دندان از دست رفته است که در واقع می توان گفت نوعی دندان مصنوعی متحرک است. برای جایگزینی دندان با بریج دو دندان کناری ناحیه ای که دندان وجود ندارد، را تراش می‌ دهند و یک پروتز را که شامل سه دندان مصنوعی است، روی این دو دندان و قسمتی که دندان ندارد قرار می دهند.

قیمت بریج دندان چقدر است؟

برای محاسبه قیمت بریج دندان به تعداد بریج مورد نیاز، کیفیت بریج دندان و همچنین وضعیت دندان های کناری توجه می شود. دکتر آقاجری برای جایگزینی دندان با بریج دندان از با کیفیت ترین و استاندارد ترین نوع بریج با قیمتی منصافنه و مقرون به صرفه استفاده می کند.

آیا نصب بریج با ایمپلنت امکان دارد؟

جایگزینی دندان با بریج بر پایه ایمپلنت مشابه دندان طبیعی خود فرد انجام می گیرد. بدین صورت که دندان مصنوعی به جای قرار گرفتن بر روی دندان طبیعی بر روی ایمپلنت نصب می شود. در این روش یک ایمپلنت دندان را در استخوان فک در جای دندان از دست رفته قرار می دهند سپس بریج دندان که روکش دندان بر روی آن قرار گرفته است را بر روی ایمپلنت وصل می کنند.

Rate this post

0 دیدگاه

  1. فرهاد گفت:

    روش بریج بهتر است یا ایمپلنت گذاشتن؟

  2. سعید موسوی گفت:

    سلام. جناب دکتر آقاجری در روش بریج چند درصد احتمال پوسیدگی دندان های تراشیده شده وجود دارد؟

    • کرم زاده گفت:

      سلام
      توصیه میشود که دندان های بریج شده چکاپ سالیانه بشوند تا از بروز پوسیدگی احتمالی پیشگیری شود.

  3. حسن گفت:

    دکتر با توجه به قیمت ایمپلنت روش بریج خیلی خطرناک هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *