تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان

تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان

تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان چیست ؟

دکتر آقاجری جراح لثه و متخصص ایمپلنت دندان و لمینت: تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان را در این مقاله شرح خواهیم داد. هر دوی این روش ها برای سفید شدن دندان کاربرد دارد.  ولی تفاوت هایی نیز دارند که این دو روش را کاملا متمایز از هم میکند.

برای درک بهترتفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان در ابتدا بهتر است که عملکرد هر کدام را به طور جداگانه بدانید.جرم گیری دندان روشی است که هدف از آن پاکسازی دندان از جرم ها و پلاک هایی است که انباشته شده و به وسیله مسواک پاک نمی شوند. این روش با دستگاه های مخصوص دندان پزشکی انجام می شود و در نتیجه آن جرم ها و رنگ دانه های سطحی از روی دندان پاک شده و دندان سفید تر به نظر می رسد.

اگر در اثر استفاده زیاد از چای و قهوه و استعمال سیگار رنگ دندان تغییر کرده باشد ، جرم گیری نمی تواند آن های را از بین ببرد. تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان در همین جا مشخص می شود. در واقع جرم گیری یک روش مانیکی برای پاک سازی است که تاثیر عمقی روی دندان دارد و فقط اندکی رنگ دندان را بهبود می بخشد.

در روش بلیچینگ هدف سفید کردن رنگ دندان است تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان در اینجا مشخص می شود. در این روش لکه های عمقی که روی دندان ها در اثر سیگار ، قهوه ، چای و… ایجاد شده اند از بین می روند.

در واقع بلیچینگ یک روش مکانیکی و شیمیایی برای زیبایی است. در روش بلیچینگ ماده ای سفید کننده یا همان ماده بلیچ به داخل دندان فرد نفوذ کرده و رنگ دندان شخص را روشنتر از رنگ واقعی آن می‌کند. و دندان هایی که که در اثر عوامل مختلف زرد شده اند را روشن تر می کند. فعال شدن اکسیژن موجود در ماده‌ی بلبچینگ دندان باعث از بین رفتن رنگهای نفوذ کرده به دندان می‌شود و سفیدی و زیبایی را به دندان های شما هدیه می دهد. این روش بسیار آسان و بی خطر می باشد.

برای اطلاع از هزینه به صفحه قیمت ایمپلنت فوری مراجعه کنید.

توضیحی درباره بلیچینگ دندان

تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان: سفید کردن دندان (بلیچینگ دندان) ، شیوه ای است که برای برطرف کردن سیاهی ها و رنگدانه هایی که به مرور زمان و براثر مواد رنگدانه دار مثل چای، قهوه، مرکبات و… ایجاد می شود را از بین می برد. حتی بعضی از لکه های تیره ژنتیکی را برطرف می کند و ظاهر دندان ها را مناسب تر می کند. کهولت سن و عادات غذا خوردن و استعمال روزانه سیگار ، خوردن نوشابه های رنگی و الکلی هم می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود.

تفاوت بلیچینگ و جرم گیری دندان در همین است که این میزان سفیدی و برطرف شدن لکه های عمقی در جرم گیری دندان امکان پذیر نیست. چنان چه بهداشت دندان طی سالیان رعایت نشود این دندان از دست می رود. و برای جایگزینی دندان از دست رفته شما به ایمپلنت دندان احتیاج پیدا خواهید کرد.

دکتر صادق آقاجری با سالها فعالیت و سابقه در این عرصه با تیمی مجرب کار جراحی ایمپلنت شما را برعهده میگیرد.

رزرو نوبت

تلفن : 02122887547 – 09384444595

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ یک روش مکانیکی و شیمیایی ایت و بدین صورت می باشد که یک ماده ای سفید کننده یا همان ماده بلیچ به داخل دندان فرد نفوذ کرده و رنگ دندان شخص را روشنتر از رنگ واقعی آن می‌کند و دندان هایی که که در اثر عوامل مختلف زرد شده اند را روشن تر می کند.

بلیچینگ دندان با جرم گیری دندان چه تفاوتی دارد؟

تفاوت بلیچینگ دندان با جرم گیری در نوع عملکرد آن ها است. در واقه از جرم گیری برای تمیز نمودن و روشن نمودن سطح رویی دندان است اما از بلیچینگ برای تمیز کردن و سفید کردن دندان به صورت عمقی اسشتفاده می شود. جرم گیری دندان تنها سطح دندان را با استفاده از دستگاه مخصوص تمیز می کند اما برای از بین بردن لکه های عمیق و رنگ زرد دندان باید از بلیچینگ که یک ماده ی سفید کننده است و در عمق دندان نفوذ می کند استفاده کرد.

5/5 - (3 امتیاز)

0 دیدگاه

  1. بهرامی گفت:

    سلام درسته که جرمگیری به مینای دندان آسیب میزنه و باعث خرابی دندان ها میشود؟

    • کرم زاده گفت:

      سلام این یک باور غلط است است که جرمگیری به دندان ها اسیب وارد میکند برعکس جرمگیری برای سلامت لثه ها و دندان ها لازم است جرمهای روی دندان به مرور زمان باعث تحلیل لثه و آسیب به دندان ها میشود. توصیه میشود هر 6ماه یکبار برای چکاپ و جرمگیری به دندانپزشکی مراجعه شود.

  2. پوراندخت گفت:

    ماندگاری بیلیچینگ چقدر است؟

    • کرم زاده گفت:

      ماندگاری اثر بلیچینگ بستگی به سبک زندگی و بهداشت دهان و دندان شما دارد و اینکه مصرف چای , قهوه و مواد غذایی رنگی و سیگار شما چگونه است ولی به صورت نرمال حدود 6 تا یکسال ماندگار است.

  3. رهام گفت:

    تا چند روز بعد از بلیچینگ نباید مواد غذایی رنگی استفاده کرد؟

  4. فرید جمالی گفت:

    سلام. انجام بلیچینگ بر روی دندان های ایمپلنت شده میسر نمیباشد؟

  5. امید شکری گفت:

    دکتر من زیاد سیگار میکشم. روش بلیچینگ رو پیشنهاد میکنید یا جرم گیری؟

    • کرم زاده گفت:

      روش بلیچینگ برای سفید کردن دندان ها استفاده میشود و جرمگیری برای برداشتن جرم و پلاک های تشکیل شده روی سطح دندان.
      برای شما هر دو روش جرمگیری و بلیچینگ باهم باید انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *