ایمپلنت دندان زاویه دار

ایمپلنت دندان زاویه دار چیست؟

در برخی موارد امکان کاشت ایمپلنت دندان به صورت عمودی وجود ندارد. ایمپلنت دندان زاویه دار یک شیوه نوین و کار آمد در حوزه ایمپلنت می باشد که دکتر صادق آقاجری برای انجام آن از اباتمنت های زاویه دار استفاده می نماید.علت استفاده از ایمپلنت دندان زاویه دار کم بودن تراکم استخوان فک ، ایجاد حفرا در سینوس های فک بالا و… می باشد. در ایم صورت امکان کاشت ایمپلنت به صورت نرمال وجود ندارد. همان طور که در مقاله های ایمپلنت گفته شد در این شرایط جراحی هایی مثل پیوند استخوان یا لیفت سینوس و… انجام می گیرد. این جراحی ها هرکدام زمانبر بوده و سختی های خاص خود را برای بیمار دارد.

در این حالت کاشت ایمپلنت به صورت زاویه دار و با اباتمنت زاویه دار ، یک راه مناسب و استاندارد می باشد. اگر نگران دوام ایمپلنت دندان زاویه دار هستید باید بگوییم که از دوام بسیار بالایی برخوردار است و تفاوت چندانی با ایمپلنت صاف نخواهد داشت. همچنین از تجمع ایمپلنت در یک ناحیه نیز جلوگیری به عمل می آید.

از بین رفتن دندان های آسیاب وانتهایی فک ، باعث تغییرات آناتومیکی در استخوان فک می شود. در تحلیل استخوان در این ناحیه علاوه بر تاثیر منفی در جویدن و دستگاه گوارش بر زیبایی نیز تاثیر می گذارد و آن قسمت از فک که بی دندان است گود می شود و سبب پیر تر نشان دادن چهره می شود.

بر اساس مطالعات انجام شده در ناحیه انتهایی فک بالا، استخوان ها بیشتر از نوع ۳و ۴ هستند،و نیروهای اکلوزال در قسمت دندان های عقبی از دندان های جلویی بیشتر می باشد.

همچنین به علت وجود حفره های سینوسی و تحلیل استخوان در این ناحیه از فک، کمبود تراکم استخوان وجود دارد،از مطالب بیان شده این واضح است که نسبت بالایی و تاج به پایه ایمپلنت در ناحیه انتهایی فک بالا مناسب نمی باشد.

مزایای ایمپلنت دندان زاویه دار چیست؟

ایمپلنت دندان زاویه دار در طی سال های اخیر موفقیت های قابل قبولی را کسب کرده است و در کنار روش هایی چون: پروتز ثابت برپایه ایمپلنت ، لیفت سینوس ، پیوند استخوان ، جراحی فک ، ایمپلنت های کوتاه و ایمپلنت زیگوماتیک یک روش کار آمد با صلاحدید دندان پزشک مربوطه می باشد. در زیر تعدادی از فواید ایمپلنت دندان زاویه دار را نام می بریم.

  • کاهش طول درمان ایمپلنت
  • احتیاج به اعمال جراحی تهاجمی ندارد و نتیجه کار ابهام کمتری دارد.
  • از استخوان خود بیمار به بهترین شکل استفاده می شود.
  • در بیمارانی که قادر به پیوند استخوان نیستند کارا و مناسب است.
  • کاهش هزینه ایمپلنت دندان
  • مقاومت بسیار بالایی دارد که با ایمپلنت صاف قابل مقایسه می باشد.
  • فرآیند ترمیم دندان را آسان تر می کند.
  • توزیع فشار با روش ایمپلنت دندان زاویه دار
مزایای ایمپلنت دندان زاویه دار چیست؟

مزایای ایمپلنت دندان زاویه دار چیست؟

معایب ایمپلنت دندان زاویه دار کدام است؟

این روش مانند هی روشی معایب خود را دارد و مدت زمان خیلی زیادی از ابداع و به کارگیری این روش نگذشته است. تعدادی از معایب احتمالی را در زیر بیان می کنیم.

  • روش به کار رفته در آن و چگونگی انجام آن بسیار اهمیت دارد.
  • توانایی دندانپزشک در انجام این کار
  • تعیین زاویه درست ایمپلنت بسیار اهمیت دارد و در صورت اشتباه در محاسبه آن کار نهایی با مشکل مواجه می شود.
  • از انجام این روش زمان زیادی نگذشته و تحقیقات بلند مدت روی آن انجام نشده است.

ایمپلنت دندان زاویه دار تحت چه شرایطی قابل انجام است؟

  • در صورتی که به هر دلیلی پیوند استخوان برای بیمار انجام نگیرد.
  • نیاز به یک طرح سه بعدی اولیه دارد.
  • نباید زاویه ایمپلنت زیاد باشد زیرا باعث باعث افزایش فشار به اباتمنت و استخوان می شود.
  • از انجام بریج های کانتی لور روی ایمپلنت دندان زاویه دار باید خودداری کرد

از طریق سایت دکتر آقاجری جدیدترین مقالات پزشکی را مطالعه کنید.

رزرو نوبت

تلفن : 02122887547-09384444595

برای اطلاع از آخرین قیمت ها کلیک نمایید: قیمت ایمپلنت دندان

سوالات متداول

1قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

قیمت ایمپلنت ها بسته به کیفیت و کشور سازنه آن متفاوت هستند . البته تمامی ایمپلنت های به کار رفته در مرکز ما دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. برای اطلاع از قیمت ها به ایمپلنت دندان مراجعه نمایید.

2بیمه ایمپلنت دندان چگونه است؟

یکی از سوالاتی که ذهن مراجعه کنندگان را درگیر می کند ، این است که آیا بیمه شامل ایمپلنت دندان می شود و چه بیمه هایی؟ برخی از بیمه های تکمیلی جدیدا ایمپلنت های دندانی را زیر پوشش خودشان برده اند. ما با بیمه ایران ، پارسیان ، کلیه بانک ها ، دانشگاه آزاد ، آتیه سازان حافظ… ادامه در بیمه ایمپلنت دندان

3طول درمان ایمپلنت دندان چقدر است؟

طول درمان ایمپلنت دندان : از پرسش هایی که ذهن بیماران را مشغول می کند این است که ایمپلنت های درمانی چقدر طول می کشد؟ یعنی زمانی که ایمپلنت کار گذاشته می شود تا زمانی که روکش تحویل داده می شود. طول درمان به عوامل خیلی زیادی بستگی دارد از یک روز تا یک سال ممکن است طول بکشد.

4آیا ایمپلنت ها ایمن هستند و چه مدت دوام خواهند داشت؟

ایمپلنت یک روش درمانی مطمئن و خوب است.تقریبا صحیح است که بگوییم ایمپلنت ها ، دقیقاً مانند دندان های طبیعی البته تا زمانی که شما از آنها مراقبت می کنید ، دوام می آورد.

5انواع ایمپلنت دندانی چیست؟

سه نوع معمول کاشت دندان وجود دارد که می توانید از بین اندواستیل ،ساب پریواستیل و زایگوماتیک انتخاب کنید.

ایمپلنت دندان زاویه دار چیست؟

در برخی موارد امکان کاشت ایمپلنت دندان به صورت عمودی وجود ندارد. ایمپلنت دندان زاویه دار یک شیوه نوین و کار آمد در حوزه ایمپلنت می باشد که دکتر صادق آقاجری برای انجام آن از اباتمنت های زاویه دار استفاده می نماید.علت استفاده از ایمپلنت دندان زاویه دار کم بودن تراکم استخوان فک ، ایجاد حفرا در سینوس های فک بالا و… می باشد.

قیمت کاشت ایمپلنت زاویه دار چقدر است؟

قیمت کاشت ایمپلنت زاویه دار براسا ستعداد و نوع ایمپلنت محاسبه می شود. با مراجعه به کلینیک دکتر آقاجری می توانید از تخفیفات ویژه برخوردار شده و با قیمتی مناسب بهترین و با کیفیت ترین نوع ایمپلنت را دریافت کنید.

تفاوت ایمپلنت زاویه دار با دیگر ایمپلنت را چه می باشد؟

این ایمپلنت با دیگر انواع ایمپلنت های صاف هیچ تفاوتی ندارد چه بسا این که از دوام و ماندگاری بالایی نیز برخوردار است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *