انواع ایمپلنت دندان

معرفی انواع ایمپلنت دندان

انواع ایمپلنت دندان: ایمپلنت های دندانی در واقع پایه های فلزی از جنس تیتانیوم هستند که درون استخوان فک در جای دندان از دست رفته متصل شده و به نوعی نقش ریشه دندان را ایفا می کنند. سپس با قرار گرفتن یک اباتمنت بر روی آن ها امکان اتصال تاج دندان را فراهم می آورند. بدین ترتیب یک دندان مصنوعی مشابه با دندان طبیعی از لحاظ عملکردی و ظاهری را ایجاد می کنند.

ایمپلنت های دندان انواع مختلفی دارند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و مزایای خاص می باشند. یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت ایمپلنت دندان را می توان همین به انواع ایمپلنت دندان اشاره کرد. در واقع انواع ایمپلنت دندان را از لحاظ نوع کاشت، نوع پایه، تعدادو برند آن تقسیم بندی کرده اند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها می پردازیم.

 

 

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت ها پایه های فلزی از تیتانیوم خالص هستند که در درون استخوان فک در زیر لثه قرار می گیرند و در واقع به نوعی نقش ریشه دندان طبیعی را ایفا می کنند. ایمپلنت ها به منظور جایگزین دندان از دست رفته به جای استفاده از دندان مصنوعی ایجاد شده است.

ایمپلنت های دندانی برای هر فردی به صورت شخصی ساخته می شود تا بدین ترتیب متناسب با قالب فک و همچنین هم تراز با سایر دندان ها باشد.

انواع ایمپلنت دندان

تفاوتی که در میان ایمپلنت ها وجود دارد در فیکسچر آنهاست. فیکسچر در واقع حکم ریشه دندان را دارد و داخل فک استخوان قرار می گیرد. برخی فیکسچرها از نظر ظاهر دارای دو شکل مخروطی و استوانه ای هستند و ضخامت های متفاوتی دارند.

سه نوع معمول کاشت دندان وجود دارد که می توانید از بین اندواستیل ،ساب پریواستیل و زایگوماتیک انتخاب کنید. اندواستیل ایمن ترین و رایج ترین است ، پس از آن ساب پریواستیل و پس از آن zygomatic آخرین و پیچیده ترین است که بندرت استفاده می شود.  

ایمپلنت Endosteal (انواع ایمپلنت دندانی)

ایمپلنت اندوستیل رایج ترین نوع کاشت دندان است. این روش برای اکثر بیماران مناسب است ، اما برای ایجاد فیوز به یک فک خوب و سالم نیاز دارند. آنها پست حفره یا سوراخ هستند که به صورت پیچ شکل می گیرند. آنها داخل فك قرار می گیرند كه جایگزین دندان های از دست رفته هستند. پس از انجام عمل کمی زمان لازم است تا بهبود یابد.برای فیوز و یک دژ مستلزم زمان است. پس از بهبودی ، دندانهای جیگزین می توانند بر روی پست قرار بگیرند تا با دندانهای اطراف خود جا بگیرند. اگر ایده اول را که در استخوان فک شما قرار دارد دوست ندارید ، ممکن است ایده دوم کاشت متداول را کمی بیشتر دوست دارید.  

ایمپلنت های ساب پریواستیل (انواع ایمپلنت دندانی)

یکی از انواع ایمپلنت دندانی، کاشت دندان ایمپلنت های ساب پریواستیل است. این گزینه اصلی جایگزین ایمپلنت Endosteal است. به جای اینکه در ناحیه فک ثابت شود ، ایمپلنتهای تحت فشار در قسمت بالای استخوان قرار دارند اما هنوز زیر لثه قرار دارند. یک قاب فلزی در زیر لثه با یک پست متصل به آن قرار داده شده است. سپس لثه در اطراف قاب التیام می یابد تا در جای خود قرار گیرد.

دندان های دروغین به قطب هایی که از لثه می رسد ایمن است. این روش فقط در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که بیمار فاقد استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت باشد و فرد تمایل به جراحی پیوند استخوان ندارد. اگر این مورد برای شما صدق کند ، شاید این کاشت بعدی مناسب شما باشد.

کاشت زایگوماتیک (انواع ایمپلنت دندانی)

کاشت های زیگوماتیک کم رواج ترین نوع کاشت دندان در در مقایسه با سایر روش ها است. این پیچیده ترین عمل است و باید تنها درصورتی انجام شود که فک کافی برای کاشت Endosteal نداشته باشید. ایمپلنت به جای فک استخوان در استخوان گونه قرار می گیرد. 

 قیمت ایمپلنت ها بسته به کیفیت و کشور سازنده آن متفاوت هستند… برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید: ایمپلنت دندان

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت دندان در حقیقت یک پایه فلزی از جنس آلیاژ تیتانیوم می باشد که درون استخوان فک در جای دندان از دست رفته قرار می گیرد و سپس یک تاج دندان مشابه با دندان طبیعی بر روی آن سوار می شود. ایمپلنت دندان از لحاظ عملکردی و ظاهری شبیه دندان طبیعی می باشد و در بهبود کیفیت زندگی انسان نقش اساسی دارد.

انواع ایمپلنت دندانی کدامند؟

3 نوع کاشت دندان وجود دارد که با بررسی از وضعیت دندان ها و استخوان فک دندانپزشک تشخیص می دهد کدام روش مناسب است. این روش ها عبارتند از کاشت ایمپلنت ENDOSTEAL، کاشت ایمپلنت ساب پریو استیل و کاشت ایمپلنت زایگوماتیک.

مناسب ترین کاشت دندان کدام است؟

کاشت ایمپلنت ENDOSTEAL متداول ترین و مناسب ترین نوع کاشت برای هر فرد می باشد که دکتر آقاجری با توجه به تخصص و تجربه ای که در زمینه کاشت انواع ایمپلنت دندانی دارد می تواند به راحتی در محیطی کاملا بهداشتی با مناسب ترین قیمت برای شما انجام دهد.

5/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *