جراحی پیوند لثه

جراحی پیوند لثه چیست ؟

اگر اخیراً توسط دندانپزشک یا پزشک لثه (پریودنتیست) به شما گفته شده که به جراحی پیوند لثه احتیاج دارید ، وحشت نکنید. معمولا جراحی لثه ترسناک تر از آنچه که هست تصور می شود. پیوند لثه ممکن است برای محافظت از دندانهای شما از زمانی که لثه تحلیل می رود لازم باشد ، یا ممکن است به عنوان یک راه برای بهبود ظاهر لبخند شما انتخاب شود.

تحلیل لثه روندی است كه در آن بافتی كه دندانها را احاطه كرده است از دندان جدا می شود و بیشتر دندان یا ریشه دندان را در معرض دید قرار می دهد. این می تواند باعث آسیب به استخوان حمایت کننده شود. تحلیل لثه یک مشکل شایع دندان است. این بیماری 4 تا 12 درصد از بزرگسالان را تحت تأثیر قرار می دهد و اغلب تا زمانی که شدیدتر نشود ، بدون علامت خاصی پیش می رود.

دکتر آقاجری جراح لثه و متخصص ایمپلنت دندان و لمینت

بسیاری از مردم حتی متوجه نمی شوند که لثه ها در حال تحلیل رفتن است ، زیرا این یک روند تدریجی است. با این حال ، با گذشت زمان ، یک ریشه دندان در معرض دید نه تنها می تواند زشت به نظر برسد ، بلکه می تواند باعث ایجاد حساسیت دندان بخصوص هنگام خوردن غذاهای سرد یا گرم شود. سرانجام ، تحلیل لثه در صورت عدم درمان می تواند باعث لقی و افتادن دندان شود. برای ترمیم آسیب و جلوگیری از بروز مشکلات بعدی دندان ، ممکن است به جراحی پیوند لثه نیاز باشد.

جراحی پیوند لثه چیست ؟

جراحی پیوند لثه، آنچه در طول رویه اتفاق می افتد.

به طور معمول سه نوع پیوند بافت لثه انجام می شود. اینکه دندانپزشک از کدام نوع برای شما استفاده می کند به نیازهای خاص شما بستگی دارد. مراحل پیوند شامل:

  • پیوند بافت همبندی

این رایج ترین روشی است که برای درمان ریشه در معرض دید قرار گرفته استفاده می شود. در طی روش ، یک لایه پوستی از سقف دهان شما بریده می شود و بافتی از زیر فلپ ، به نام بافت همبند subepithelial برداشته می شود و سپس به بافت لثه اطراف ریشه در معرض دید بخیه زده می شود. پس از برداشتن بافت همبند از زیر فلپ پالاتال ، فلپ به پایین دوخته می شود.

  • پیوند لثه آزاد

مانند جراحی پیوند لثه بافت همبند ، پیوند لثه آزاد شامل استفاده از بافت از سقف دهان است. اما به جای ساختن فلپ و از بین بردن بافت زیر لایه از آن ، مقدار کمی از بافت مستقیماً از پشت سقف دهان جدا شده و سپس به ناحیه لثه که تحت درمان قرار می گیرد ، وصل می شود. این روش بیشتر در افرادی که لثه های نازک دارند و بیشتر به بزرگتر کردن لثه احتیاج دارند استفاده می شود.

دکتر صادق آقاجری با سالها فعالیت و سابقه در این عرصه با تیمی مجرب کار جراحی ایمپلنت شما را برعهده میگیرد.

  • پیوند پدیکل

در این روش جراحی پیوند لثه ، به جای برداشتن بافت از کام ، از لثه اطراف یا در نزدیکی دندان نیاز به ترمیم برداشته می شود. فلپ ، به نام پدیکل ، فقط تا حدی جدا می شود تا یک لبه متصل شود. سپس لثه برای پوشاندن ریشه در معرض دید به بالا یا پایین کشیده می شود و در جای خود دوخته می شود. این روش فقط در افرادی انجام می شود که بافت لثه زیادی در نزدیکی دندان دارند.

رزرو نوبت

تلفن : 02122887547 – 09384444595

لزوم انجام جراحی پیوند لثه چیست؟

تحلیل لثه روندی است كه در آن بافتی كه دندانها را احاطه كرده است از دندان جدا می شود و بیشتر دندان یا ریشه دندان را در معرض دید قرار می دهد. این می تواند باعث آسیب به استخوان حمایت کننده شود.

متخصص جراحی پیوند لثه چه کسی است؟

دکتر آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان می باشد که سابقه ی طولانی مدت و درخشانی را در این زمینه دارا می باشد. ایشان با توجه به تجربه ای که دارند و همچنین با استفاده از مدرن ترین ابزار آلات دندانپزشکی در محیطی کاملا بهداشتی جراحی لثه شما را انجام می دهند.

قیمت جراحی پیوند لثه چقدر است؟

قیمت جراحی پیوند لثه در کلینیک دکتر آقاجری بسیار منصفانه و نسبت به مراکز دیگر مقرون به صرفه است. با مراجعه به کلینیک و بررسی وضعیت لثه هایتان توسط دکتر قیمت دقیق جراحی به شما ارائه می شود.

4.3/5 - (6 امتیاز)

0 دیدگاه

  1. حنیفه زاده گفت:

    بهترین سایتی که می تونستم در مورد دندان و جراحی مطالعه کنم چون دیدم خود سایت مربوط به شخص دکتر آقاجری هستش واقعا عالی بود مطالب سایت ممنون از وقتی که گذاشتید مخصوصا فیلم ها و پاسخ به سوالات کاربران که بصورت فیلم قرار داده بودید

    • دکتر آقاجری گفت:

      سعی ما بر این است که بتواینم در اسرع وقت بر سوالات بی شمار مخاطبین سایت جواب بدیم . لطفا هر سوالی که دارید در کامنت ها مطرح بفرمایید. از همکاری شما پیشاپیش سپاسگزاریم

  2. لطفی گفت:

    سلام. ببخشید جراحی پیوند لثه با لیزر هم انجام میدین شما؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *