جراحی افزایش طول تاج دندان

جراحی افزایش طول تاج دندان

جراحی افزایش طول تاج دندان چه نوع جراحی می باشد ؟

جراحی افزایش طول تاج دندان : دندان ها نقش بسیار زیادی در زیبایی و دلنشینی لبخند ما دارند . یکی از عواملی که باعث می شود فرم دندان ها و طرح لبخند را زیبا نشان دهند طول تاج دندان است. اما عدم مراقبت درست از آن ها یا وجود نقص مادرزادی باعث می شود که این زیبایی از بین برود و اعتماد به نفس افراد کاهش پیدا کند . هنگامی که دندان ها پوسیده شده به زیر لثه هم پیشروی پیدا می کند برای درمان و دسترسی به قسمت سالم دندان به جراحی لثه نیاز داریم .

از انواع جراحی لثه که به منظور بالا بردن تاج دندان انجام می شود جراحی افزایش طول تاج دندان است . جراحی افزایش طول تاج دندان یکی از رایج ترین و معمول ترین درمان در زمینه دندان پزشکی است که راه حل بسیار خوبی برای رفع مشکلاتی لثه و استخوان مانند رفع پوسیدگی و ترمیم دندان می باشد .

این جراحی که یک جراحی سرپایی است به دلیل آسان بودن و استفاده از ابزار آلات مدرن در کمتر از یک ساعت با بی حسی موضعی انجام می شود. اما توجه داشته باشید که آسان بودن جراحی دلیل موجهی بر اینکه به هر پزشکی غیر متخصصی مراجعه کنید نمی باشد . چراکه این جراحی لثه در کنار آسان بودن حساسیت خود را دارد و باید زیر نظر پزشکی ماهر و متخصص انجام شود در غیر این صورت مشکلاتی نظیر عفونت لثه ، انجام نشدن درست جراحی و… را به دنبال دارد .

از جمله دندان پزشکان متخصص دکتر صادق آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان درایران می باشد که دارای مدرک معتبر از بهترین مراکز دندان پزشکی در جهان هستند . ایشان با دار بودن سابقه درخشان و انجام درمان های موفق آمیز گوناگون نظیر ایمپلنت دندان ، لمینت دندان و جراحی لثه و… به تجربه ای بی نظیر دست یافته اند .

 دکتر آقاجری با رعایت تمامی نکات بهداشتی و پزشکی و با استفاده از ابزار آلات پیشرفته جراحی افزایش طول تاج دندان شما را به بهترین نحو ممکن انجام می دهند .

هدف از انجام جراحی افزایش طول تاج دندان چیست ؟

جراحی افزایش طول تاج دندان نوعی درمان ترمیمی می باشد که طول تاج دندان را با شکافتن و پایین کشیدن بافت لثه یا برداشتن آن و سپس تراشیدن بافت استخوانی افزایش می دهند. همانطور که می دانید دندان از دو قسمت تشکیل شده است : تاج دندان که قسمت بیرونی لثه و استخوان را شامل می شود و ریشه دندان که قسمت داخل استخوان به حساب می آید. هنگامی که دندان فضای بیرونی کافی برای ثابت نگه داشتن تاج دندان را در دسترس نداشته باشد این جراحی ضرورت پیدا می کند .

در بعضی افراد که دچار پوسیدگی شدید دندان شده اند مشاهده می شود که به علت افزایش پوسیدگی از لبه لثه به سمت ریشه ی دندان پیشروی کرده است . همچنین تعدادی از افراد هستند که در اثر ضربه بر اثر حوادث های مختلف دندان از قسمت نزدیک لثه یا زیر آن شکسته است. چنین افرادی که دچار این بیماری شده اند باعث شده است دندان های آن ها از ثابت نگه داشتن تاج هایی که بر رویشان استفاده می شود جلوگیری کنند در نتیجه به جراحی لثه و ترمیم دندان احتیاج پیدا می کنند .

در جراحی افزایش طول تاج دندان از میزان بافت لثه کاسته و استخوان زیرین تا حد مورد نیاز به عقب می رود ، در نتیجه فضای بیشتری از دندان مورد دسترسی قرار می گیرد . مناسب و استاندار بودن میزان تاج دندان بیرون زده از لثه از عوامل موثر در رعایت بهتر بهداشت دهان و دندان و زیبایی افراد است و مانع از پوسیدگی مجدد دندان ها می شود .

نا گفته نماند که برخی از افراد این جراحی را به منظور اصلاح طرح لبخند خود که در هنگام خنده میزانی از لثه قابل مشاهده می شود انجام می دهند و با کم کردن این میزان امکان مشاهده لثه ی بالای دندان را کاهش می دهند. اما جراحی افزایش طول تاج دندان برای افرادی که طول ریشه کوتاهی دارند یا ناحیه ی اتصال ریشه های دندان های چند ریشه ای آن ها نزدیک لبه استخوان باشد انجام نمی شود .

جراحی افزایش طول تاج دندان چگونه انجام می شود ؟

جراحی افزایش طول تاج دندان : در این فرآیند در ابتدا پزشک پس از تمیز کردن دندان ها و پاک زدایی از هر گونه آلودگی آماده برای جراحی می شود . سپس بعد از تزریق بی حسی موضعی با برشی کوچک در اطراف بافت نرم لثه از روی سطح دندان کنار زده می شود در نتیجه ریشه و استخوان ها به راحتی قابل مشاهده و در دسترس قرار می گیرند . چند میلی متر نیز از استخوان دور دندان توسط دستگاه روتاری که شبیه دریل کوچک دندان پزشکی است برداشته می شود و بعد استخوان و لثه بر روی آن شکل داده می شود .

فرمی که استخوان در این ناحیه به خود می گیرد برای یک درمان ترمیمی و روکش مناسب بسیار حائز اهمیت است . شکل و فرم دهی لثه نیز ممکن در نواحی زیبایی برای بعضی از بیماران با این مرحله از درمان همراه باشد در آخر لثه بر گردانده و بخیه زده می شود. در بیشتر مواقع باید چند میلی متر از استخوان نگه دارنده ریشه نیز برداشته شود تا حدود 2 میلی متر از دندان در بیرون از بافت استخوانی فک قرار گیرد سپس از بلند شدن تاج دندان روکش بر روی آن قرار می گیرد .

در این روش از درمان چون تحت بی حسی موضعی انجام می گیرد دردناک نیست . اما با از بین رفتن بی حسی مقدا کمی درد که طبیعی می باشد ظاهر می شود ، در این صورت با دستور پزشک می توان با دارو کنترل کرد. مدت زمان جراحی یا لیفت لثه به تعداد دندان های مورد نیاز و مقدار جراحی که نیاز به عقب راندن بافت لثه دارد یا استخوان بستگی دارد . پس از انجام جراحی حدود سه هفته الی تا یک ماه بعد از آن می توان دندان ها را با ونیر کامپوزیت یا لمینت پوشش داد .

جراحی افزایش طول تاج دندان با لیزر

این روش یکی دیگر از روش های جراحی اما بدون درد و خون ریزی می باشد . در این فرآیند می توان هم بافت اضافه ای که لثه دارد را برداشت و هم خط لثه را به منظور زیبایی طرح لبخندی جذاب شکل داد . در جراحی لثه با لیزر می توان به راحتی شکل دهی و تراش دادن سخت سخت دندان را بدون تیغ جراحی انجام داد.

جراحی افزایش طول تاج دندان چگونه انجام می شود ؟
جراحی افزایش طول تاج دندان چگونه انجام می شود ؟

نکات مهم در مراقبت بعد از جراحی افزایش طول تاج دندان

  • بعد از آن که جراحی لثه به اتمام رسید ناحیه ی جراحی شده را بخیه می زنند . این بخیه باید 5 تا 7 روز بعد برداشته شود
  • پرهیز از خوردن غذاهای بسیار داغ
  • اگر ناحیه ی وسیعی از لثه مورد جراحی قرار گرفته است کمپرس یخ سرد بسیار مفید است
  • تمیز نگه داشتن ناحیه جراحی شده
  • استفاده از دارو ها و دهان شویه هایی که دکتر متخصص خودتان تجویز کرده است
  • استفاده از مسواک های نرم
  • در هنگام مسواک زدن از فشار آوردن و یا محکم مسواک زدن بر روی ناحیه جراحی شده بپرهیزید
  • رژیم غذایی همرا با مصرف غذاهایی نرم داشته باشید
  • سیگار نکشید

مزایای انجام جراحی افزایش طول تاج دندان چه می باشد ؟

  • ترمیم دندان های آسیب دیده
  • اصلاح طرح لبخند
  • ایجاد زیبایی خیره کننده دندان ها
  • انجام درمان در یک جلسه
  • عدم نیاز به جراحی های آتی و تجدید درمان
  • متقارن تر کردن دندان ها
  • افزایش سلامت دهان و دندان
  • انجام جراحی در کمتر از یک ساعت

هزینه جراحی افزایش طول تاج دندان چقدر است ؟

هزینه جراحی افزایش طول تاج دندان به عواملی چون تعداد دندان های مورد جراحی ، مقدار بافت لثه که باید برداشته شود ، و… بستگی دارد. سابقه و مهارت پزشک متخصص نیز بر این هزینه جراحی افزایش طول تا دندان نیز تاثیر می گذارد . توجه داشته باشید هر پزشکی که قیمت بیشتری دارد مبنی بر ارائه خدمات با کیفیت نمی باشد ، پس در شناخت پزشک خود نهایت دقت را داشته باشید .

دکتر آقاجری با سا ل ها تجربه در این زمینه نازل ترین قیمت را به شما ارائه می دهد و شما می تواند با مناسب ترین قیمت بهترین جراحی لثه را داشته باشید .

رزرو نوبت

برای رزرو نوبت و تماس با ما لطفا کلیک نمایید.

تلفن : 02122887547 – 09384444595

جراحی افزایش طول تاج دندان چگونه انجام می شود؟

جراحی افزایش طول تاج دندان نوعی درمان ترمیمی می باشد که طول تاج دندان را با شکافتن و پایین کشیدن بافت لثه یا برداشتن آن و سپس تراشیدن بافت استخوانی افزایش می دهند .

قیمت جراحی افزایش طول تاج دندان چقدر است؟

قیمت جراحی افزایش طول تاج دندان بسته به نوع لثه ها و میزان جراحی دارد که دکتر آقاجری پس از بررسی از وضعیت لثه های شما قسمت منصفانه و مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد.

جراحی لثه با لیزر انجام می شود؟

در کلینیک دکتر آقاجری جراحی افزایش طول تاج دندان با استفاده از فناوری جدیدی چون لیزر و ابزارآلات مدرن انجام می شود تا لذت یک درمان موفق را برای شما به ارمغان بیاورد.

4.8/5 - (35 امتیاز)

0 دیدگاه

  1. سخنور گفت:

    افزایش طول تاج دندان با لیزر بهتر است یا کامپوزیت؟

  2. مجید جبلی گفت:

    واقعا ممنون از سایت خوبتون و تیم پشتش. جواب بسیاری از سوال ها نظیر همین سوال رو تو کامنت گرفتم. راستش دنبال یه جا برای ایمپلنت با سدیشن میگشتم این شد که با سایت شما آشنا شدم

    • کرم زاده گفت:

      خوشحال هستیم از بابت اینکه با اطلاعات توی سایت تونستیم جواب سوال های شما را بدهیم و راهنماییتون کنیم

  3. سعید حق پناه گفت:

    ببخشید بنده دیابت دارم. میتونم تو کلینیک شما عمل افزایش طو تاج دندان را انجام بدم؟

    • کرم زاده گفت:

      اگر دیابت کنترل شده دارید مشکلی برای انجام جراحی افزایش طول تاج ندارید همچنین بهتر است شما قبل از جراحی تست قند خون (Hb A1C) انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *