تفاوت لمینت وکامپوزیت دندان

تفاوت لمینت وکامپوزیت دندان

تفاوت لمینت وکامپوزیت دندان در چیست؟

برای بررسی تفاوت لمینت وکامپوزیت دندان باید بدانیم که هردو این روش ها برای اهداف زیبایی و رفع نواقص دندان به کار می رود و باعث ایجاد لبخندی زیبا می شود.

تفاوت لمینت وکامپوزیت دندان : اول ،در لمینت های سرامیکی ، لازم است دندان تراش بخورد ، این یکی از تفاوت های عمده این روش است. البته این تراش بسیار بسیار ظریف است. اما در کامپوزیت ، دندان ها تراش نمی خورند مگر در موارد خاص و نادر.

تفاوت لمینت وکامپوزیت دندان : دوم، برای لمینت دو جلسه حضور بیار در ندان پزشکی لازم است. یک جلسه دندان ها تراش می خورد و قالب گیری می شود و لمینت های سرامیکی در آزمایشگاه ساخته می شود و در جلسه دوم روکش ها روی دندان های مراجعه کننده متصل می گردد. ولی برای انجام ونیر کامپوزیت یک جلسه حضور در دندان پزشکی کافی است.

تفاوت لمینت وکامپوزیت دندان : سوم، تفاوت در دوام آن ها است در صورتی که هردو کار توسط دندان پزشک مجرب انجام شود و از مواد با کیفیت استفاده شود هدو دوام بسیار بالایی دارند لمینت حدود 10 سال و کامپوزیت حدود هشت سال و لمینت ماندگاری بالاتری دارد. علت آن این است که لمینت از جنس سرامیک است و کاپوزیت از جنس پلیمر.

دکتر آقاجری جراح لثه و متخصص ایمپلنت دندان و لمینت

تفاوت لمینت وکامپوزیت دندان : چهارم، تفاوت در قیمت آن ها است که معمولا کامپوزیت قیمت مناسب تری دارد و استقبال از آن بیشتر است.

لمینت کمی ظاهر طبیعی تر و زیباتری دارد که در صورت کارگذاشتن درشت کامپوزیت این تفاوت نا محسوس است.

تفاوت لمینت وکامپوزیت دندان در چیست؟

لمینت سرامیکی در چه مواردی استفاده می شود؟

همان طور که گفتیم لمینت سرامیکی برای زیبایی دندان کاربرد دارد و باعث می شود شخص لبخند زیباتری داشته باشد. در زیر برخی از مهم ترین کاربرد های آن را خواهیم گفت :

  • رفع کجی و به هم ریختگی دندان در صورتی که شدید نباشد
  • رفع تیرگی و سیاهی دندان ها
  • کاربرد بسیار مهم آن… ادامه مطلب

منع استفاده از لمینت سرامیکی

لمینت سرامیکی برای سفید تر و مرتب تر شدن دندان ها استفاده می کند. دندان پزشک قبل از انجام لمینت مانند هر عمل دندان پزشکی دیگری شرایط بیمار را می سنجد و بعد تصمیم می گیرد که آیا این روش برای بیمار کاربردی و موثر است یا خیر. در این جا به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم :

  • افرادی که سایش دندانی دارند
  • افرادی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمیکنند
  • یکی از اصلی ترین شرایط لمینت … ادامه مطلب

دکتر صادق آقاجری با سالها فعالیت و سابقه در این عرصه با تیمی مجرب کار جراحی ایمپلنت شما را برعهده میگیرد.

رزرو نوبت

تلفن : 02122887547 – 09384444595

لمینت با کامپوزیت چه تفاوتی دارد؟

تفاوت عمده ی لمینت با کامپوزیت در نوع جنس آن ها می باشد کامپوزیت از پلیمر است در حالی لمینت از سرامیک می باشد. دیگر تفاوت بین لمینت با کامپوزیت دندان در فرآیند انجام آن می باشد که برای انجام لمنیت به دو جلسه ویزیت نیاز است که جلسه اول برای مشاهده دندان و قالب گیری روکش است و جلسه سوم برای نصب و تراش دادن مینای دندان است تا بتوان روکش را برای روی آن نصب کرد اما برای کامپوزیت یک جلسه کافی است چرا که مواد کامپوزیت بر روی دندان قرار گرفته و دندانپزشک آن را فرم می دهد.

در کجا می توانم مشاوره بابت انجام هر کدام بگیرم؟

با مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر آقاجری می توانید مشاوره ای رایگان بابت بهترین تصمیم برای سفید و یک دست کردن دندان های خود بگیرید. دکتر آقاجری با مشاهده و بررسی وضعیت دندان های شما تشخیص می دهد که برای شما لمینت بهتر است یا باید کامپوزیت دندان را انجام دهید.

4.8/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *