ایمپلنت با بیهوشی

ایمپلنت با بیهوشی کامل

برخی از افراد به دلیل ترس از دندانپزشکی سراغ دندانپزشکی و رفع ایراد دندان های خود نمیروند. اما امروزه دندانپزشکان برای درمان دندان درد از داروهای آرام بخش  و نیز گاهی برای کاشت ایمپلنت از ایمپلنت با بیهوشی استفاده میکنند. دکتر صادق آقاجری متخصص جراحی لثه و ایمپلنت دندان با سابقه ای نزدیک به 20 سال در زمینه خدمات دندانپزشکی با معاینه دهان و دندان بیمار تصمیم می‌گیرد ایمپلنت با بیهوشی انجام دهد یا خیر. استفاده از داروهای آرام بخش به سن و سال بیمار و نیز وضعیت جسمانی مراجعه کننده بستگی دارد.

در مطب دکتر آقاجری تمامی خدمات با بالاترین کیفیت ارائه می شود و در ضمن نسبت به دندانپزشکان دیگر برای ایمپلنت با بیهوشی مناسب ترین قیمت را در نظر گرفته است؛ و ایمپلنت با بیهوشی را با پیشرفته ترین روش دندانپزشکی انجام می دهد که فرد هیچگونه دردی احساس نمی کند و عوارض بعد از آن به شدت کاهش می یابد.

در ادامه بیشتر به ایمپلنت با بیهوشی و نحوه انجام آن در مطب دکتر آقاجری و مزایای آن می پردازیم:

استفاده از داروی آرام بخش برای ایمپلنت با بیهوشی

اکنون اکثر دندان پزشکان برای اینکه بیمار کوچکترین دردی را حس نکند از داروی آرام بخش استفاده میکنند. از این دارو برای جراحی هایی دشوارتر یا ساده مانند ایمپلنت دندان و جرم گیری استفاده می شود. استفاده از داروهای آرام بخش باعث میشود نه تنها فرد احساس درد نکند بلکه برای کسانی که از دندانپزشکی واهمه دارند نیز کارساز است.

شرایط استفاده از داروی آرامبخش در ایمپلنت با بیهوشی

• عموما برای افرادی که ترس فراوان از دندان پزشکی دارند و هنگام کار دچار استرس شدید میشوند، استفاده میشود.
  • کسانی که تحمل درد بسیار پایینی دارند.
  • کسانی که دچار حساسیت زیاد در ناحیه دهان و دندان هستند.
  • کسانی که دچار رفلکس معده شدید هستند.

نحوه بیهوشی در دندانپزشکی

بیهوشی در دندانپزشکی به این نحو است که بیمار دارای هوشیاری نسبی است، حرف های دندانپزشک و صداها را میشنود و می تواند واکنش نشان دهد ولی هیچ دردی احساس نمیکند. سدیشن نوعی از بیهوشی است که میتوان در مطب از آن استفاده کرد و نیاز به تجهیزات اتاق عمل ندارد. اگر عمل از حساسیت بالایی برخوردار نباشد و مطب دندان پزشک مجهز به لوازم جراحی باشد عمل را در مطب دکتر نیز میتوان انجام داد.

استفاده از بیهوشی در دندانپزشکی کودکان

بسیاری از کودکان در مواجه با دندانپزشکی دچار ترس، دلهره و اضطراب میشوند از این رو برای این کودکان به استفاده از داروی بیهوشی استفاده میشود که کودک به خواب رفته و آرام می شود و دندانپزشک بدون دغدغه از بیتابی کودک اقدام به جراحی میکند و کودک اندکی بعد از جراحی از خواب بیدار میشود. البته روش های دیگری نیز برای دندانپزشکی کودک وجود دارد.

انواع داروی آرام بخش دندانپزشکی کودکان:

• گاز خنده: یکی از آرام بخش های ملایم و کم خطر اکسید نیتروژن است; گاز خنده را با کمی اکسیژن تلفیق کرده و کودک استفاده میکند این عمل موجب به خواب رفتن کودکان نمیشود بلکه در موارد کثیر باعث سرخوشی کودکان میشود و در بعضی موارد کودک نمیتواند با این احساس کنار بیاید.
  • آرام بخش ملایم: این آرام بخش معمولا هم برای کودکان هم برای بزرگسالان استفاده میشود; کودک در طول عمل هوشیار است و صدای پزشک را میشنود اما واکنشی نشان نمیدهد، اغلب بعد از عمل جراحی، کودک فرایند عمل را به یاد نمی آورد.
  • آرام‌بخش متوسط: دیگر دارویی که در دندان پزشکی استفاده میشود و نیز جراحان فک و صورت از آن استفاده میکنند،داروی آرام بخش متوسط است. معمولا کودکان برای نفس کشیدن مشکلی ندارند اما قادر به انجام فرامین دندانپزشک نمیباشند. اکثرا به راحتی از خواب بیدار میشوند و اغلب اوقات چیزی از گذشته به یاد نمی آورند.
  • آرام‌بخش عمیق: این دارو شامل داروی آرام بخش قوی است. در استفاده از این دارو کودک کمی حرکت میکند و گاهی صدایی ایجاد میکند ولی دچار مشکل نفس کشیدن میشود. این عمل از آن دسته از عمل ها که در مطب انجام میشود، نیست و باید در اتاق عمل و با حضور دکتر بیهوشی انجام شود. تا بتواند میزان ضربان قلب، جریان پمپاژ قلب و فشار خون را در جریان بیهوشی تا زمانی که بیمار هوشیار میشود کنترل کند. متخصص بیهوشی میتواند تعیین کند که چه زمانی کودک آماده رفتن به منزل است.
  • بیهوشی عمومی: این عمل در مرکز جراحی انجام میشود و کودک به طور کامل بیهوش میشود و به خواب میرود. و دردی احساس نمیکند. همچنان که جراح فک و صورت کار خود را انجام میدهد، این متخصص بیهوشی است که داروها را اداره میکند و علائم هوشیاری کودک را میسنجد.

انواع داروی آرام بخش دندانپزشکی کودکان

مزایای ایمپلنت با بیهوشی

از مزایای ایمپلنت با بیهوشی میتوان به این نکات اشاره کرد که فرد از درد زیاد دندانپزشکی فارغ میشود. دیگر ترس و دلهره از عملیات دندانپزشکی که گاهی منجر به ایجاد استرس و عصبی شدن فرد میشد، را ندارد. معمولا برای عملیات دندانپزشکی از داروی بیهوشی استفاده میکنند. همانطور که در بالا اشاره شد فرد دچار سستی است و از عملیات دندانپزشکی هیچگونه دردی را احساس نمیکند. در بعضی موارد خاص نیاز به اتاق عمل و بیهوشی کامل است که این کار با نظارت متخصص بیهوشی صورت می گیرد. همانطور که اشاره شد در این موارد فرد متخصص بیهوشی، وضعیت بیمار را کامل مورد بررسی قرار میدهد.

قیمت ایمپلنت با بیهوشی چقدر است؟

اکثر بیماران که دندان خود را از دست داده اند، به خاطر بهای بالای ایمپلنت، سراغ ایمپلنت دندان یا همان کاشت نمیروند. اما اگر آنها از مزایای ایمپلنت آگاه بودند و این را درک میکردند که ایمپلنت دندان همچون خود دندان میماند، خرج های اضافی خود را کم میکردند و به یک پزشک متخصص روی می آوردند که ایمپلنت انجام دهند تا هم از زیبایی چهره خود لذت ببرند. البته قیمت ایمپلنت با بیهوشی کمی بالاتر است.

اما این خدمات در مطب دکتر صادق آقاجری با استفاده از پیشرفته ترین روش دندانپزشکی قیمت بسیار مناسبی دارد. شما عزیزان میتوانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ایمپلنت با بیهوشی با شماره های درج شده در سایت حاصل فرمائید.

ایمپلنت با بیهوشی امکان پذیر است؟

تمامی مراکز دندانپزشکی مجوز لازم برای بی هوشی بیمار را ندارند اما کیلینک دکتر آقاجری موفق به دریافت این مجوز از سوی وزارت بهداشت و درمان شده است و با توجه به تجربه و تخصصی که در کاشت ایمپلنت دارد می تواند از طریق بی هوشی کاشت ایمپلنت را برای بیماران انجام دهد.

عوارض ایمپلنت با بیهوشی چیست؟

تا کنون عوارض خاص حادی از کاشت ایمپلنت با بیهوشی مشاهده نشده است اما به طور معمول پس از به هوش آمدن بیمار تا چندین ساعت سردرد، سرگیجه و حالت تهوع در بیمار وجود دارد که با استراحت رفع می شود.

نحوه ی بیهوشی در هنگام کاشت ایمپلنت چگونه است؟

دکتر آقاجری با استفاده از دارو های مخصوص بی هوشی کوتاه مدت کاشت ایمپلنت را انجام می دهد در این روش بیمار یا در حالت خواب قرار دارد که هیچ گونه درد و ناراحتی را حس نمی کند یا این که در بی حسی کامل و نیمه هوشیار قرار داد که در این زمان صدا ها را می شوند اما هیچ گونه دردی را حس نمی کند.

درچه شرایطی بیمار را بی هوش می کنند؟

در صورتی که فرد دارای استرس شدید بوده و توانایی تحمل درد را نداشته باشد او را بی هوش می کنند.

3/5 - (7 امتیاز)

1. نازگل گفت:

من خواهرم ایمپلنت با بهوشی کامل انجام داد در کلینیک دکتر آقاجری. فقط تا چند ساعت سردرد داشت و یکی دوروز هم گیج و منگ بود

• کرم زاده گفت:

سلام ممکن هست عوارض این چنینی تا چند ساعت بعد از سدیشن به وجود بیاید که بااستراحت کاملا بر طرف میشود